یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

میلان ورزشگاهی آمریکایی می‌سازد / پایان شراکت دو همسایه: میلان و اینتر جدا می‌شوند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
میلان ورزشگاهی آمریکایی می‌سازد / پایان شراکت دو همسایه: میلان و اینتر جدا می‌شوند!

با اینکه به نظر می‌رسید میلان و اینتر قصد دارند استادیومی مشترک بسازند ولی رئیس میلان تایید کرد که این باشگاه استادیوم جدید خودش را خواهد ساخت.

به گزارش "ورزش سه"، مالکان باشگاه میلان اعلام کردند قصد دارند برای روسونری استادیوم اختصاصی جدیدی با ظرفیت 70هزار نفری بسازند. به این ترتیب پروژه ساخت استادیوم مشترک با اینتر به بایگانی سپرده می‌شود.

میلان و اینتر سال‌ها است به صورت مشترک از استادیوم تاریخی سن‌سیرو استفاده می‌کنند. مالکیت سن‌سیرو که اینتری‌ها از آن به عنوان جوزپه مه‌آتزا یاد می‌کنند در اختیار مقامات محلی شهر میلان است. درحالیکه مدتی بود تلاش می‌شد تا هر دو باشگاه شهر میلان به صورت مشترک استادیوم جدید و مدرنی بسازند اما حالا هر دو باشگاه قصد دارند در حومه شهر میلان استادیوم‌های اختصاصی‌شان را داشته باشند.

مقامات محلی میلان هفته گذشته اعلام کردند با دو باشگاه میلان و اینتر برای بازسازی سن‌سیرو مذاکره کرده‌اند. اما جری کاردیناله، موسس و رئیس شرکت ردبرد کپیتال که در سال 2022 مالکیت میلان را به دست گرفته امروز اعلام کرد روسونری قصد دارد استادیومی در کلاس جهانی در شهر میلان بسازد.

کاردیناله که در همایش تجارت فوتبال نشریه فایننشل تایمز شکرت کرده بود در این باره گفت: "ما سعی می‌کنیم استادیومی آمریکایی در میلان بسازیم که علاوه بر رقابت‌های فوتبال میزبان برنامه‌های بزرگ دیگری هم باشد. از بین شهرهای اروپایی در هیچ شهری به اندازه میلان شاهد تلفیق ورزش، موسیقی و هنر نیستیم و به همین خاطر معتقدیم میلان بهترین گزینه برای چنین استادیومی است. این نه تنها برای شهر میلان بلکه برای ایتالیا و سری آ فوق‌العاده خواهد بود". کاردیناله خاطرنشان کرد برای ساخت این استادیوم شرکتی زیرمجموعه ردبرد کپیتال تاسیس خواهد کرد که امیدوار است در آینده ساخت استادیوم‌های مدرن برای دیگر باشگاه‌های ایتالیایی را هم عهده‌دار شود.

سری آ در سال‌های اخیر بین سرمایه‌گذاران آمریکایی محوبیتی گسترده پیدا کرده و کاردیناله که از جمله اولین آمریکایی‌هایی است که فوتبال ایتالیا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده می‌گوید مدل ورزشی آمریکایی با ساخت استادیومی آمریکایی در شهر میلان و در ایتالیا موفق خواهد بود.

زلاتان ابراهیموویچ هم که در حال حاضر در باشگاه میلان پست مدیریتی دارد در این باره گفته بود: "میلان مالک سن‌سیرو نیست. هر باشگاهی استادیوم خودش را می‌خواهد تا بتواند باشگاه را آنطور که دوست دارد اداره کند. ما از سن‌سیرو خاطرات مهمی داریم ولی یک استادیوم جدید برای هواداران و بازیکنان هم مفید خواهد بود".

میلان کار روی این پروژه را آغاز کرده و در حومه سن دوناتو میلانزه که در جنوب شرقی شهر واقع شده زمینی خریداری کرده است. این قطعه زمین که قرار است محل ساخت ورزشگاه جدید روسونری باشد با سن‌سیرو 15 کیلومتر فاصله دارد.

اینتر هم توجه خود را به دو حومه روزانو و آساگو در جنوب شهر میلان معطوف کرده و رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند خرید زمین برای ساخت استادیوم اینتر حداکثر تا 30 آوریل تمام خواهد شد. اینتر هم قصد دارد استادیومی 70هزار نفری، یک موزه و چندین زمین تمرین بسازد و دفتر باشگاه را به این محل جدید منتقل کند.

میلان ورزشگاهی آمریکایی می‌سازد / پایان شراکت دو همسایه: میلان و اینتر جدا می‌شوند! 2