دوشنبه 16 مهر 1403

می‌خواهیم سه امتیاز خانگی را بگیریم / ماشاریپوف: ایران را مجبور کردیم به ما احترام بگذارد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
می‌خواهیم سه امتیاز خانگی را بگیریم / ماشاریپوف: ایران را مجبور کردیم به ما احترام بگذارد

ستاره استقلال و تیم ملی ازبکستان می گوید که آنها از شرایط سلامتی سرچکو کاتانچ اطلاع داشته و برای این وضعیت آماده اند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی ایران و ازبکستان روز پنجشنبه در دیداری حساس از هفته سوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند به مصاف هم می روند. جلال‌الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی ازبکستان، در مصاحبه‌ای با نمایندگان رسانه‌ها به صحبت پرداخت.

او در حاشیه تمرین عصر امروز تیم ملی ازبکستان گفت: با احترام به تمام حریفان، باید بگویم که وقتی قرعه‌کشی انجام شد، ما و هوادارانمان بیشتر از همه منتظر این بازی‌ها بودیم. خوشبختانه، این روزها فرارسیده است. همه بازیکنان در وضعیت خوبی هستند و یکی پس از دیگری به اردو می‌پیوندند.

وی ادامه داد: تیم در حال حاضر در وضعیت بهتری نسبت به اردوهای قبلی قرار دارد، زیرا بیشتر بازیکنان در بازی‌های باشگاهی خود شرکت کرده‌اند. می‌توانم بگویم که همه بچه‌ها آماده هستند. درباره بازی با امارات باید بگویم که در واقع با تیمی متشکل از بازیکنان برزیلی که تابعیت اماراتی گرفته‌اند، بازی می‌کنیم.

ستاره ازبکی استقلال گفت: نمی‌توانم بگویم تیم ملی ایران ضعیف است، اما معتقدم که آن‌ها احترام زیادی برای ما قائل هستند، زیرا ما آن‌ها را مجبور به این احترام کرده‌ایم. امیدوارم که در بازی با ایران نمایش خوبی ارائه دهیم و بتوانیم در خانه سه امتیاز را کسب کنیم.

وی درخصوص وضعیت سرچکو کاتانچ و غیبت او در دو بازی با ایران و امارات نیز گفت: این اولین بار نیست که چنین وضعیتی برای سرمربی تیم ملی رخ می‌دهد. ما از قبل می‌دانستیم که گاهی وضعیت سلامتی او خوب نیست. بازیکنان برای این شرایط آماده‌اند، زیرا سه سال است که با او کار می‌کنیم. ما کاملاً می‌دانیم که او از ما چه می‌خواهد.

ماشاریپوف در پایان گفت: فکر می‌کنم حتی اگر سرچکو کاتانچ همراه ما نباشد، بازیکنان دقیقاً می‌دانند چه انتظاری از آن‌ها وجود دارد و آن را به‌طور خودکار انجام می‌دهند. اگر قرار باشد فرد دیگری را به تیم بیاورند، من با این تصمیم مخالفم. ما تاکنون مقابل تیم‌هایی که نمی‌توانستیم به آن‌ها گل بزنیم یا پیروز شویم، نتایج خوبی کسب کرده‌ایم. حتی اگر کاتانچ کنار ما نباشد، او همیشه با ما در ارتباط است.

می‌خواهیم سه امتیاز خانگی را بگیریم / ماشاریپوف: ایران را مجبور کردیم به ما احترام بگذارد 2