جمعه 31 فروردین 1403

نحوه صدور شناسنامه برای همسر خارجی چگونه است؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نحوه صدور شناسنامه برای همسر خارجی چگونه است؟

زنان خارجی که با مردان ایرانی ازدواج کرده اند می‌توانند، با در دست داشتن مدارک لازم جهت تنظیم سند هویتی و اخذ شناسنامه به ثبت احوال مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس بند 6 قانون 976 قانون مدنی زنان خارجی که با مردان ایرانی ازدواج کرده اند می‌توانند، با در دست داشتن مدارک لازم جهت تنظیم سند هویتی و اخذ شناسنامه به کلیه ادارت ثبت احوال سراسر کشور مراجعه کنند.

مدارک لازم جهت صدور شناسنامه بانوان خارجی که با مردان ایرانی ازدواج می‌کنند:

_ اصل شناسنامه مرد دارندگان شناسنامه‌های المثنی باید از طریق بستگان خود در ایران و مراجعه به حوزه صادر کننده شناسنامه فرد و اداره کل ثبت احوال امور خارجه و اداره سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه نسبت به تهیه و ارائه گواهی تجرد نیز اقدام نمایند.

_اصل گذرنامه‌ها و یا اقامت‌های مرد و زن و دو سری کپی از صفحات مشخصات

_گواهی نامه بهداشتی مبنی بر سلامتی جسمی و روحی و نداشتن هرگونه بیماری واگیردار و یک نسخه فتوکپی آن سلامتی مرد و زن؛ درصورتی که زوجین دارای فرزند هستند نیازی به ارائه گواهی نامه بهداشتی نیست.

_اصل گواهی تشرف زن (در صورتی که زوجه غیر مسلمان باشد) به دین مبین اسلام از مراکز اسلامی مورد تایید این نمایندگی و دو سری کپی آن

_اصل ازدواج شرعی صادره از مراکز اسلامی مورد تایید این نمایندگی و دو سری کپی آن

_ گواهی ازدواج محل و دو سری کپی آن

_اصل گذرنامه ایرانی مرد و دو سری کپی از صفحه مشخصات آن همچنین لازم است بدانید که حضور زن و شوهر جهت امضا اسناد در سرکنسولگری الزامی است، در صورت داشتن فرزند قبل از ثبت ازدواج متصدی مربوطه را مطلع فرمایید، کسانی که تاریخ تولد فرزندشان با تاریخ وقوع عقد کمتر از 6 ماه باشد لازم است که قبل از تهیه مدارک ذکر شده با بخش کنسولی نمایندگی تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام /