دوشنبه 2 مهر 1403

نسخه فراموشی شکست امشب برای هواداران روسونری / میلان همین امشب اینتر را 6-0 برد (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نسخه فراموشی شکست امشب برای هواداران روسونری / میلان همین امشب اینتر را 6-0 برد (عکس)

میلان در سالگرد یکی از مقتدرانه‌ترین بردهای خود با 2 گل مغلوب اینتر شد.

به گزارش "ورزش سه"، میلان دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با 2 گل به اینترمیلان واگذار کرد تا هوادارانش را نسبت به صعود به فینال ناامید کند؛ شاید یادآوری یک دربی دیگر در چنین روزی کمی از تلخی شکست میلانی‌ها بکاهد؛ این دربی 22 سال پیش در چنین روزی برگزار شد و به یکی از بردهای بزرگ و تاریخی روسونری منجر شد.

11 می 2001 (تاریخ امروز) دربی برگشت میلان - اینتر در سری آ برگزار شد. هر دو تیم وضعیت بدی داشتند و هیچ کدام شانسی برای کسب سهمیه نداشتند. در عوض اما ترکیب هر دو پر بود از ستاره هایی که به جذابیت کار افزوده بودند. بلان، زانتی، دی بیاجیو، ویری و رکوبا در یک طرف، کاستاکورتا، مالدینی، گتوزو، سرجینیو و شوچنکو در طرف دیگر...

عصر روز جمعه این دیدار شروع شد و میلان در عرض 18 دقیقه توانست دو بار دروازه اینتر را باز کند. کوماندینی هر دو گل تیمش را در این نیمه زد تا میلان با برتری 2-0 راهی رختکن شود. تا این جای کار همه چیز شبیه بازی امسال در نیمه نهایی چمپیونزلیگ البته با تغییر جای تیم ها بود اما در نیمه دوم کار به جایی رسید که هواداران اینتر مجبور به خواهش از میلانی ها شدند که به تیم‌شان رحم کرده و کمتر گل بزنند!

فدریکو جونتی اولین گل میلان در نیمه دوم را از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند و در ادامه شوچنکو روی ارسال سرجینیو نتیجه را 4-0 کرد. در همین حین یکی از هواداران اینتر وارد زمین شده و از کاستاکورتا خواهش کرد تا گل زدن به تیمش را متوقف کنند. اما این یک فرصت طلایی برای تاریخ سازی میلان بود که بازیکنان این تیم به بهترین شکل از آن استفاده کرده و در ادامه 2 گل دیگر توسط کالادزه و سرجینیو به ثمر رساند تا شکست تاریخی 6-0 را به همشهری خود تحمیل کند.

شاید یادآوری این نتیجه یک راه مناسب برای کم کردن از فشار شکست شب گذشته برای هواداران میلان باشد و آن ها را امیدوار به دیدار برگشت کند؛ دیداری که تیم‌شان برای حفظ شانس صعود حداقل باید 2 گل در آن زده و گلی دریافت نکند.

نسخه فراموشی شکست امشب برای هواداران روسونری / میلان همین امشب اینتر را 6-0 برد (عکس) 2
نسخه فراموشی شکست امشب برای هواداران روسونری / میلان همین امشب اینتر را 6-0 برد (عکس) 3
نسخه فراموشی شکست امشب برای هواداران روسونری / میلان همین امشب اینتر را 6-0 برد (عکس) 4
نسخه فراموشی شکست امشب برای هواداران روسونری / میلان همین امشب اینتر را 6-0 برد (عکس) 5