دوشنبه 2 مهر 1403

نصب کنتورهای آب و برق راهکاری برای جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌ها است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نصب کنتورهای آب و برق راهکاری برای جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌ها است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری، بسترساز کاهش افت آبخوان و مصرف بهینه منابع آبی استان هستند.

عرفان مؤمن پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نصب کنتور های هوشمند به منظور اندازه گیری میزان برداشت آب از چاه ها مطابق پروانه بهره برداری در دستور کار این شرکت قراردارد، اظهار کرد: در استان کردستان از ابتدای آغاز پروژه نصب و بهره برداری از کنتورهای هوشمند آب و برق و حجمی؛ 2 هزارو 900 دستگاه کنتور نصب شده که این تعداد بیش از 95 درصد منابع آبی برقدار شرق استان را که دارای بیشترین حساسیت از نظر مدیریت منابع آب می باشند را پوشش داده است.

وی با تاکید بر نقش مهم نصب کنتورهای هوشمند در مدیریت مصرف آب اضافه کرد: در سال گذشته حدود 50 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های آب دارای پروانه نصب شده و در 6 ماهه سال جاری نیز 80 دستگاه دیگر نصب و بهره برداری شده است.

مؤمن پور با بیان اینکه در تمامی مصارف در استان کردستان 13 هزار و 800 حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره برداری می باشند ادامه داد: عمده تعداد چاههای دارای پروانه بهره برداری مربوط به مصارف کشاورزی می‌باشد و از این تعداد 4 هزارو 500 حلقه آن برقدار و بیش از 9 هزارو 500 حلقه آن دیزلی می باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از تعداد کنتور های هوشمند نصب شده که تا 6 ماه اول سال 99 تعداد آن به 2 هزار و 900 دستگاه می‌رسد 230 دستگاه آن حجمی هوشمند با قابلیت نصب بر روی چاههای دیزلی می‌باشد که در گذشته این امکان وجود نداشته و صرفا چاههای برقدار قابلیت نصب کنتور را داشته اند.

انتهای پیام