سه‌شنبه 3 مهر 1403

نصرالله مدقالچی صدایِ ماندگار دوبله تجلیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نصرالله مدقالچی صدایِ ماندگار دوبله تجلیل می‌شود

آیین تجلیل و بزرگداشت نصرالله مدقالچی دوبلور شناخته شده و صدایِ ماندگار تلویزیون در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پانزدهمین همایش بزرگ شعر و موسیقی که به بزرگداشت نصرالله مدقالچی دوبلور شناخته شده و صدایِ ماندگار تلویزیون اختصاص دارد، روز جمعه 6 مهر 1403 ساعت 15 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

مدقالچی از مشهورترین گویندگان و دوبلورهای ایرانی است. از میان آثار او می‌توان به دوبله انیمیشن «رنگو» و گویندگی تیتراژ انیمیشن سریالیِ «آن شرلی با موهای قرمز» اشاره کرد. از مهم‌ترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که او در پروژه دوبله آن‌ها به‌عنوان صداپیشه حضور پیدا کرده، می‌توان به «خوب، بد، زشت»، «سکوت بره‌ها»، «نابخشوده»، «آواتار»، «برکینگ بد»، «هری پاتر» و سریال «جهان غرب» اشاره کرد.

مدقالچی از گویندگان پیشکسوت دوبله است که به جای چهره‌های برجسته‌ای از سینمای جهان مانند ژان گابن، جین هَکمَن، آنتونی هاپکینز صحبت کرده و به‌خوبی شناخته شده‌است. از کارهای شاخص ایشان می‌توان به گویندگی به جای مایکل آنسارا در نقش «ابوسفیان» در فیلم محمد رسول‌الله و همچنین دکلمه به یاد ماندنی آن شرلی اشاره کرد.

داود نماینده: دوبله زیرزمینی مرگِ این هنر است / علت انصراف آقای دوبلور از ادامه تحصیل در آلمان + فیلم

در این مراسم علاوه بر شعر و ترانه‌خوانی چهره‌های نامدار، هنرمندان شاخصی از حوزه موسیقی به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

چهره‌های مطرح شعر، موسیقی و سینما از جمله ابوالفضل جلیلی، عبدالرضا اکبری، فرهنگ جولایی، ناصر ممدوح، علیرضا بدیع، صابر ساده، صابر سعدی‌پور، امیر مرزبان، محمدرضا چراغعلی، چنگیز حبیبیان، امیر پیرنهان، عمران میری، هرمز علیپور و... در آیین نکوداشت نصرالله مدقالچی حضور خواهند داشت.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.