پنج‌شنبه 7 تیر 1403

نظر جلیلی درباره حریم عاشقانه در خانواده / چرا زنان خانه‌دار دیده نمی‌شوند؟ / حجاب برای حضور اجتماعی زن است

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
نظر جلیلی درباره حریم عاشقانه در خانواده / چرا زنان خانه‌دار دیده نمی‌شوند؟ / حجاب برای حضور اجتماعی زن است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حجاب برای حضور اجتماعی زن است و لباس اجتماعی آن است که حریم خانواده حفظ شود و او بتواند نقش خود را ایفا کند. حتی خانواده‌هایی که خیلی ادعای مذهبی ندارند آزادی داشتن حریم عاشقانه در خانواده برای آنها مهم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم به اظهارات دیگر کاندیداها پاسخ داد.

اهم اظهارات جلیلی به شرح زیر است:

*وظیفه دولت چیست، رییس جمهوری چه نقشی باید ایفا کند، منظور از زن باید همه زنان ایران باشند چرا زنان خانه‌دار دیده نمی‌شوند؟ تربیت فرزند و ایجاد محیط امن خانواده و در نتیجه جوانان نوجوانانی را به جامعه تقدیم کردند که باعث پیشرفت کشور شدند و مانع رشد مواردی نظیر اعتیاد در جامعه شدند.

*اگر این نتیجه را دولت می‌خواست با کارمندان خود بگیرد تا چه اندازه باید کارمند استخدام می‌کرد که به این نتیجه برسد؟ این اقدام جای تقدیر دارد یا خیر؟

*خیلی از هزینه ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که در دستگاه‌های دیوان‌سالار می رود و خروجی اش صفر است را باید اینجا یعنی زنان خانه دار اختصاص داد. این همه مادرانی که توانستند نتیجه خوب برسند باید تقدیر شود.

*چند میلیون زن سرپرست خانوار داریم که جای یکی دیگر را پر می‌کند، این نباید دیده شود؟ یا زنان بدسرپرست یا زنان روستایی و عشایری، تا صحبت می‌شود سانسور نکنیم این ارزش است. دوستان من برنامه دولت این است اینکه می‌گوییم خانواده سلول جامعه است باید به آن توجه کرد.

* حجاب برای حضور اجتماعی زن است و لباس اجتماعی آن است که حریم خانواده حفظ شود و او بتواند نقش خود را ایفا کند. حتی خانواده‌هایی که خیلی ادعای مذهبی ندارند آزادی داشتن حریم عاشقانه در خانواده برای آنها مهم است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1922576