چهارشنبه 18 مهر 1403

نقش توسعه زیرساخت‌ها در تحقق کامل اهداف فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نقش توسعه زیرساخت‌ها در تحقق کامل اهداف فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، محمد مهدی حا‌ج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در دیداربا استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه محور فعالیت در زندان‌ها، برنامه‌های فرهنگی است، گفت: توسعه زیر ساخت‌ها پیش شرط تحقق کامل اهداف فرهنگی و تربیتی در زندان‌هاست که نیازمند ارتقاء استانداردهای لازم برای نگهداری از زندانیان است.

رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: بسیاری از زندانیان افرادی هستند که گرفتارمشکلات شده‌اند و زندان فرصتیست برای آن‌ها تا با تأمل درگذشته و جبران خطاها راه صحیح زندگی را بیابند.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی، زندان‌ها مرکز فرهنگی و تربیتی هستند، گفت: در زندان‌های کشور تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه‌های لازم برای اصلاح و تربیت زندانیانی که درمدت حضور در زندان متنبه شده‌اند، راه بازگشت آنان به زندگی شرافتمندانه را آماده سازیم.

حاج‌محمدی خاطرنشان کرد: زندان برای افراد شرور و ناامن کنندگان جامعه است و سایر افراد که به دلیل اشتباهات و خطاهای کوچک و یا ناآگاهانه گرفتارشده‌اند، استعداد آن را دارند تا با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مجددا به جامعه و زندگی سالم بازگردند.

رئیس سازمان زندان‌ها درادامه با اشاره به وضعیت زندان‌های استان خراسان شمالی گفت: زندان‌های این استان ظرفیت آن را دارند که به عنوان الگوی مناسب زندانبانی درکشور مطرح شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف کشور برای کمک به حل مشکلات زندانیان تأکید کرد.

در ادامه محمدعلی شجاعی، استاندارخراسان شمالی نیز ضمن ابراز خرسندی از وضعیت زندان‌های این استان گفت: هرچند در این استان با کمبود اعتبارات مواجه هستیم اما به لطف روحیه جهادی و حسن همکاری متقابل بر مشکلات و موانع فائق آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه زندانیان و خانواده‌های آنان بخشی از جامعه هستند، گفت: برای هرگونه همکاری درزمینه طرح‌های تأمینی و تربیتی زندان‌ها به ویژه در حوزه خانواده‌های زندانیان آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام /

محمد مهدی حا‌ج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی توسعه زیرساخت ها در زندان ها