چهارشنبه 18 مهر 1403

نماینده مجلس یازدهم: وزیر ارتباطات دولت سیزدهم با افتخار می‌گفت که فلان مقدار فیلتر کردم / این‌ها با نگاه امنیتی فیلتر کردند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
نماینده مجلس یازدهم: وزیر ارتباطات دولت سیزدهم با افتخار می‌گفت که فلان مقدار فیلتر کردم / این‌ها با نگاه امنیتی فیلتر کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم درباره فیلتر فضای مجازی توسط وزیر ارتباطات دولت سیزدهم می‌گوید: آقای زارع پور در کمیسیون آمد و از همه جهات با افتخار صحبت می‌کرد که انقدر فیلتر کردم و جلوگیری کردم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یازدهم در میزگرد اهمیت مقابله با نفوذ با نگاهی بر حضور اتباع و مهاجران غیرقانونی که با حضور مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون مجلس دهم شورای اسلامی برگزار شد، به نفوذ اطلاعاتی ایران در سایر کشورها اشاره کرد.

قسمتی از اظهارات حیدری به شرح زیر است:

*زمانی که آقای زارع پور این تحقیق درباره مافیای فیلترشکن را انجام داده بودند در مجلس بودید. چه عواملی و موانعی وجود داشت که این فیلتر را برندارند؟

به نظرم منطق درستی پشت این قضیه نبود. آقای زارع پور در کمیسیون آمد و از همه جهات با افتخار صحبت می‌کرد که انقدر فیلتر کردم و جلوگیری کردم. من همانجا سوال کردم که آن طرف را ببینیم. چه مافیایی پشت این قضیه است؟ چقدر سود می‌برند؟ چقدر به اشتغال آسیب می‌رساند؟ مگر کسی که شغلش وابسته به فضای مجازی است، می‌شود استفاده نکند؟ حتما وی پی ان تهیه می‌کند. ولی این واقعا ظلم به مردم و عامه مردم است، مخصوصا در این حوزه که نیاز دارند. این‌ها با نگاه امنیتی فیلتر کردند ولی معتقدم هیچ اثری به امنیت ندارد و چون نیاز جامعه و مردم است، تهیه می‌کنند.

ولی مافیایی که پشت قضیه است، به اعتقادم باید آن‌ها شناسایی شوند و به مراجع قضایی برخورد کند. این که ما بعد از دو سال از فیلتر بگذریم و بگوییم فیلتر آزاد شد، به نظرم کار درستی نیست. این‌ها باید به دستگاه قضایی معرفی شوند که با چه هدفی این کار را کرده اند؟ چقدر بهره برده اند و چه لطماتی به اشتغال کشور وارد کرده اند؟ باید پاسخگو باشند.

29211

کد خبر 1968436