پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نه آرژانتین راضی است، نه کلمبیا / رسمی: داور برزیلی فینال کوپا آمه‌ریکا را سوت می‌زند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نه آرژانتین راضی است، نه کلمبیا / رسمی: داور برزیلی فینال کوپا آمه‌ریکا را سوت می‌زند

رافائل کلاوس، داور برزیلی، به عنوان قاضی فینال کوپا آمه‌ریکا انتخاب شد. داوری که نه آرژانتینی‌ها نه کلمبیایی‌ها از او دل خوشی ندارند.

به گزارش "ورزش سه"، کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اعلام کرد رافائل کلاوس برزیلی به عنوان داور فینال کوپا آمه‌ریکا 2024 بین آرژانتین و کلمبیا انتخاب شده است.

دیداری که یکشنبه آینده در استادیوم هارد راک شهر میامی برگزار خواهد شد.

کلاوس در این دوره از کوپا آمه‌ریکا تنها قضاوت یک بازی را بر عهده داشته است: دیدار ونزوئلا و مکزیک در مرحله گروهی که با نتیجه 1-0 به سود ونزوئلا به پایان رسید و کلاوس در جریان بازی یک پنالتی به سود هر دو تیم اعلام کرد.

نه کلمبیایی‌ها و نه آرژانتینی‌ها از انتخاب این داور برزیلی رضایت نخواهند داشت. او داور آخرین مسابقه‌ای است که تیم ملی کلمبیا در آن شکست خورده است، بازی کلمبیا با آرژانتین در فوریه 2022 که با پیروزی 1-0 آلبی‌سلسته به پایان رسید. دیداری در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر. کلمبیایی‌ها از آن تاریخ 28 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته‌اند.

او به جز بازی مقابل کلمبیا که به آن اشاره شد در جریان تساوی آلبی‌سلسته مقابل اکوادور و پاراگوئه هم قاضی بازی‌های تیم ملی آرژانتین بوده است. با اینکه آلبی‌سلسته در بازی‌هایی که قضاوتش به عهده کلاوس بوده شکست نخورده ولی مسی و یارانش از او دل خوشی ندارند چرا که آرژانتینی‌ها معتقدند داورهای برزیلی همیشه علیه آنها سوت می‌زنند.

نه آرژانتین راضی است، نه کلمبیا / رسمی: داور برزیلی فینال کوپا آمه‌ریکا را سوت می‌زند 2
نه آرژانتین راضی است، نه کلمبیا / رسمی: داور برزیلی فینال کوپا آمه‌ریکا را سوت می‌زند 3