چهارشنبه 4 مهر 1403

نه، غیرممکن است / پیرمرد 26 ساله: انتقالی که در آفریقا جنجال کرد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نه، غیرممکن است / پیرمرد 26 ساله: انتقالی که در آفریقا جنجال کرد

دیوید بانگوله، ستاره اوگاندایی، ادعا می کند که 26 سال دارد اما در واقع هیچ کس حرف او را باور نمی‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از امضای قرارداد دیوید بانگوله با واکیسو جاینتس در مسابقات قهرمانی اوگاندا، یک جنجال در مورد سن واقعی این هافبک آغاز شد. اطلاعات شخصی او تاریخ 4 آوریل 1998 را نشان می دهد، اما هیچ کس باور نمی کند که بانگوله 26 ساله است و این به دلیل شکل و شمایل ظاهری او است که در عکس های رسمی به نظر نمی رسد 26 سال داشته باشد.

انتقال دیوید بانگوله به واکیسو جاینتس، تیمی که در لیگ برتر اوگاندا بازی می‌کند، بحث‌های زیادی را برانگیخت و بلافاصله در فضای مجازی نیز بارتاب یافت. نه برای قرارداد امضا شده بین بازیکن و باشگاه و نه برای ویژگی های فنی بی چون و چرای این هافبک، بلکه به خاطر ظاهر بدنی او که تقریبا همه معتقدند بیش از 26 سال دارد.

ظاهر مشکوک و گول زننده

دیوید بانگوله در روزهای اخیر انتقالش از قذافی اف سی، تیمی که در دسته دوم اوگاندا بازی می کند، به یکی از باشگاه های اصلی دسته اول، واکیسو که برای صدر جدول می جنگد، نهایی شد. این هافبک که یکی از بهترین استعدادهای اوگاندا محسوب می شود، متأسفانه به دلیل ظاهرش در کانون جنجال است. عکس‌های منتشر شده توسط حساب‌های رسمی باشگاه در واقع نشان می‌دهد که چگونه بانگوله ممکن است در واقع پیرتر از 26 سالی باشد که ادعا می کند.

با این حال، واقعیت با شایعات و شبهات موجود در اینترنت بسیار متفاوت است. اسناد رسمی که از طریق سایت های تخصصی مانند پایگاه بین المللی ترانسفرمارکت در مورد دیوید بانگوله یافت می شود، می گوید که این بازیکن در 4 آوریل 1998 متولد شده است و بنابراین واقعاً به تازگی 26 ساله شده است. با این حال پس از انتشار عکس های او در اینترنت و شبهاتی که ایجاد شده، باشگاه قصد دارد تحقیقا عمیق تر و مفصل تری در مورد سن واقعی او انجام دهد.

چرا در مورد سن واقعی بانگوله تردیدهایی وجود دارد؟

فوتبال آفریقا در رابطه با جعل سن واقعی بازیکنان دچار رسوایی های مکرر شده است. در موارد قبلی، چندین فوتبالیست پس از اینکه مشخص شد اطلاعات شخصی خود را تغییر داده اند، از مسابقات رسمی حذف شده یا مادام العمر محروم شدند. با وجود تردیدها، در حال حاضر هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد دیوید بانگوله سن خود را جعل کرده است. این هافبک به این ترتیب به فوتبال خود ادامه می دهد و به دنبال هنرنمایی برای واسیکو است مگر اینکه در ادامه مدرکی پیدا شود که باعث رسوایی او شود.

نه، غیرممکن است / پیرمرد 26 ساله: انتقالی که در آفریقا جنجال کرد 2
نه، غیرممکن است / پیرمرد 26 ساله: انتقالی که در آفریقا جنجال کرد 3