جمعه 30 شهریور 1403

نکونام علیه یامگا؛ قول قهرمانی می دهم

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
نکونام علیه یامگا؛ قول قهرمانی می دهم

دیدار استقلال و نساجی در هفته پنجم لیگ برتر با تساوی دو بر دو به پایان رسید. جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی شرکت کرد. پس از توقف برابر نساجی و در میان انبوهی از انتقادات، جواد نکونام در آستانه دربی پایتخت، یک بار دیگر قول داد که تیمش در رقابت های امسال عنوان قهرمانی را از آن خود خواهد کرد. وی در ابتدای صحبت هایش گفت: بازی باکیفیتی بود. خودتان دیدید بارندگی به ضرر تیم ما تمام شد....

جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی شرکت کرد. پس از توقف برابر نساجی و در میان انبوهی از انتقادات، جواد نکونام در آستانه دربی پایتخت، یک بار دیگر قول داد که تیمش در رقابت های امسال عنوان قهرمانی را از آن خود خواهد کرد.

وی در ابتدای صحبت هایش گفت: بازی باکیفیتی بود. خودتان دیدید بارندگی به ضرر تیم ما تمام شد. تیمم خیلی خوب بازی کرد و دیدید که هم مالکانه بازی کردیم و هم موقعیت خلق کردیم. سومین بازی‌ای که داریم، واقعاً بدشانسی می‌آوریم و ضرباتمان به گل تبدیل نمی شود.

او گفت: در نیمه اول، چطور گل خوردیم چون همواره در حال حمله بودیم. شکل حمله تیم ما خوب بود و در یک لحظه غفلت، متأسفانه گل خوردیم. یک بی‌احتیاطی باعث شد که گل بخوریم. دوباره حمله کنیم. نیمه اول به نظرم خوب تمام شد و موقعیت‌هایی خلق کردیم.

نکونام ادامه داد: در نیمه دوم می‌دانستیم که می‌توانیم به موقعیت برسیم و گل بزنیم که این اتفاق ره داد. دوباره موقعیت خلق کردیم و گل زدیم. توانستیم بازی را تحت کنترل داشته باشیم. گل خوردن به هر حال اتفاقات فوتبال است و ما به شکلی مبتدیانه گل خوردیم و دیدید که آفساید چطور پر شده بود.

سرمربی آبی ها اضافه کرد: در نیمه دوم، کاملاً بازی را در اختیار داشتیم و موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم. تعویض‌هایی انجام دادیم که میل به هجوم بیشتر شود و بتوانیم به موفقیت برسیم. از لحاظ تاکتیکی و فوتبالی، تیم ما در این بازی خوب بود، آن هم با وجود اینکه سه مهره کلیدی را در اختیار نداشتیم.

وی اظهار داشت: تیمم خیلی خوب بازی کرد و موقعیت‌هایی ایجاد کردیم و توانستیم بازی را تحت کنترل داشته باشیم. ولی یک گل بد خوردیم و باعث شد برای گل زدن عجله کنیم. در نیمه اول و دقیقه 12 داور مرتکب یک اشتباه شد و پنالتی ما را نگرفت.

او در ادامه گفت: نیمه دوم را خوب ادامه دادیم، ولی باید این خط‌کشی‌ها و قوانین رعایت شود. پنالتی صددرصدی رامین رضاییان بود، وقتی که او ضربه سر را زد، به حدی مدافع نساجی بد به سمتش رفت که رامین ترسید و نتوانست سر بزند. به هر حال، ما توانستیم خلق موقعیت کنیم. نسبت به سال قبل داریم شیوه دیگری بازی می کنیم. نیاز به زمان داریم ولی بازی خوبی انجام می‌دهیم و همه می‌دانند که ما خوب خلق موقعیت می کنیم. نگاهمان به آینده است، ان شالله که مصدومان برسند و تیم بهتری خواهیم شد.

نکونام در پاسخ به اینکه او به صحنه مشکوک پنالتی نیمه اول اشاره کرده ولی درباره پنالتی مشکوکی که به روی اسلامی اعلام شد و نساجی ها به آن معترض بودند گفت: خود اعضای تیم نساجی باید به این سوال پاسخ بدهند.

سرمربی استقلال سپس در مورد اینکه با توجه به در پیش بودن بازی دشوار در دربی پایتخت و سپس جدال با السد، آیا باز هم قول قهرمانی می دهد، گفت: با توجه به شکل تیم و نوع فوتبالی که انجام می دهیم، 100 درصد شک نکنید. ما تلاش می کنیم، زحمت می کشیم و قطعا باید قهرمان شویم. قطعاً باید تمام تلاشمان را کنیم تا قهرمان شویم. در بازی‌هایی که انجام می‌دهیم، این‌قدر موقعیت خلق می‌کنیم که خیالتان راحت باشد، مطمئن باشید توپ هایمان در ادامه وارد دروازه خواهد شد و تیم شکل بهتری می‌گیرد. ما نسبت به پارسال تغییرات زیادی داشته‌ایم و این نیاز به زمان دارد، ولی خودتان دارید می‌بینید که در این دو بازی اخیر، وقتی پس از چند روز استراحت چنین کیفیت بالایی داریم، خود گویای همه چیز است.

نکونام درباره طول کشیدن بررسی صحنه های مشکوک توسط VAR گفت: خیلی مکث زیاد بود و طول کشید و این به ضرر ما شد. این وقفه‌ها ریتم حمله ما را خراب می‌کرد و به نفع تیم نساجی بود. نمی‌دانم راه‌حلی وجود دارد یا نه، ولی دوربین‌ها باید این مسائل را دقیق‌تر بررسی کنند. واقعیت این وقفه ها به ضرر ما بود. من فکر می کنم صحنه روزبه چشمی هم اخراج نداشت چون پشت سر او مدافع ما بود و توپ به سمت نقطه کرنر می رفت. خطایی نبود که بگوییم ساق پا را زده یا خطای بی محابایی مرتکب شده است. متأسفانه، صحنه‌هایی که رخ داد، باعث شد بازی ما تحت تأثیر قرار بگیرد و متضرر شدیم. امیدوارم این مسائل حل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش به مرز آمادگی رسیده است یا هنوز نیاز به زمان دارد، گفت: من گفتم تیمم امروز خیلی فوتبال خوبی بازی کرد. کاملاً مالکانه بازی کردیم و برای زدن گل فقط دقت نکردیم. ما تعویض برای خط حمله نداشتیم. مصدومیت‌ها در اول فصل برای همه تیم‌هاست و ریسک نکردیم تا هفته آینده همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

نکونام در پایان و در واکنش به گل کوین یامگا و اینکه او پیش از زدن ضربه پنالتی عینک را از چمشش درآورده و شاید قصد داشته پیامی به وی بدهد، گفت: من توجهی به این مسائل ندارم.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

نکونام علیه یامگا؛ قول قهرمانی می دهم 2