یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نگاهی به تعداد مراکز نیکوکاری و مراجعان آنها

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نگاهی به تعداد مراکز نیکوکاری و مراجعان آنها

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه از ابتدای شکل‌گیری مراکز نیکوکاری تاکنون حدود 800 هزار خیر در مراکز نیکوکاری کشور مراجعه داشته و کمک‌های خود را به اشکال مختلف اهداء کرده‌اند، گفت: تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر به مراکز نیکوکاری مراجعه داشته و خدمات دریافت کرده‌اند.

حمزه علی کوهساری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از دلایل شکل‌گیری مراکز نیکوکاری ترویج سنت حسنه خیر و احسان در کشور و مردمی کردن خدمات در راستای خیر و احسان است تا بتوان خدمات را سریع‌تر و راحت‌تر به نیازمندان ارائه کرد، گفت: اعضای هیات عامل در هر مرکز نیکوکاری از معتمدین و خیرین محل هستند که به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 9000 مرکز نیکوکاری در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: در مراکز نیکوکاری علاوه بر ارائه خدمات کمک معیشت، خدمات دیگری مانند کمک هزینه مسکن، جهیزیه، درمان، هزینه دانش‌آموزی و دانشجویی، کمک به امر اشتغال و آموزش‌های خانواده نیز ارائه می‌شود. در مراکز نیکوکاری 42 هزار نفر در قالب اعضای هیات عامل در حال فعالیت هستند که مسئولیت مرکز نیکوکاری را پذیرفته‌اند که منابع را جذب و میان نیازمندان محل توزیع می‌کنند.

کوهساری با اشاره به اینکه از ابتدای شکل‌گیری مراکز نیکوکاری (از سال 92) تاکنون حدود 800 هزار خیر در مراکز نیکوکاری کشور مراجعه داشته و کمک‌های خود را در قالب مختلف اهدا کرده‌اند، یادآور شد: تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر به مراکز نیکوکاری مراجعه داشته و خدمت دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به همه مراجعه‌کنندگانی که به عنوان نیازمند به مراکز نیکوکاری رجوع کنند، خدمت ارائه می‌شود، گفت: تشخیص ارائه خدمت و میزان آن با نظر هیات عامل است که بعد از تصمیم‌گیری با سریع‌ترین راه ممکن ارائه می‌شود.

انتهای پیام