شنبه 14 مهر 1403

نگاه مردم به فردای پس از انتخابات

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نگاه مردم به فردای پس از انتخابات

با پایان انتخابات، حالا مردم خواهان تحول و اصلاح واقعی‌اند و نتیجه این تحول را باید در معیشت و زندگی روزمره خود ببینند.

- اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- با پایان مارتن انتخابات چهاردهم، نهمین رئیس جمهور ایران از تریبون ستاد انتخابات کشور اعلام شد و مسعود پزشکیان حالا بر کرسی ریاست جمهوری ایران نشسته است.

در اولین ساعات پیروزی، بسیاری از گروه‌ها، اشخاص و جناح‌ها - چه حامیان رئیس جمهور منتخب و چه رقبا - پیام صادر کردند و به پزشکیان تبریک گفتند؛ جناحی سرمست از نتیجه انتخابات است و جناح دیگر در تکاپوی زیست اجتماعی و سیاسی پس از اعلام نتیجه اخیر.

اما از نگاه نگارنده، نتیجه انتخابات را نباید منحصر در پیروزی یک فرد یا یک جناح دانست؛ پیام انتخابات روشن و واضح است.

این دور از انتخابات، حکایتی بود از نیمه پر و نیمه خالی لیوان. نه می‌توان آن را یک پیروزی مطلق دانست و نه می‌توان از آن به عنوان شکستی تمام‌عیار یاد کرد. در این آوردگاه، شاهد جدل‌ها و مناظره‌های چپ و راست بودیم، وعده‌ها و شعارهای رنگارنگ شنیدیم و همه این تکاپوها توانست نیمی از مردم را با خود همراه کند و آنها را پای صندوق‌های رای بیاورد.

این، در دل خود یک پیام روشن و رسا دارد که باید آن را جدی گرفت: زمان شعارها و وعده‌ها گذشته و حالا مردم خواهان تحول و اصلاح واقعی‌اند و نتیجه این تحول را باید در معیشت و زندگی روزمره خود ببینند.

الان دیگر وقت آن است که مسئولان و متولیان امر، فارغ از جناح‌بازی‌ها و منافع شخصی، به فکر ترمیم و بازسازی بخشی از اعتماد از دست رفته باشند.

باید به خواسته‌ها و مطالبات مردم گوش فرا داد و برای حل مشکلات و معضلات جامعه، چاره‌ای اساسی و ریشه‌ای اندیشید.

همدلی، همبستگی و تعهد به آرمان‌های ملی، تنها راه عبور از این گذرگاه دشوار است. بیایید دست در دست هم نهیم و برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و سرافراز تلاش کنیم.

احسان آریا