سه‌شنبه 17 مهر 1403

نگاه ویژه شهید رئیسی به جذب معلمان و کیفیت آموزش

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نگاه ویژه شهید رئیسی به جذب معلمان و کیفیت آموزش

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به نگاه ویژه آقای رئیسی به مسائل این وزارتخانه گفت: در دولت سیزدهم بیش از 200 هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت و یک پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمید طریفی حسینی درباره نگاه ویژه آیت الله سید ابراهیم رئیسی به حوزه آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در دوران سه سال مدیریت آقای رئیسی در دولت اقدامات مهمی انجام داد و این دولت نقطه عطف تاریخی در تحولات حوزه آموزش و پرورش است.

وی افزود: کیفیت بخشی به مدارس دولتی و تقویت آنها مورد تأکید آقای رئیسی بود و او در ابتدای دولت در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش حضور یافت همچنین هنگامی که به جمع دانش‌آموزان می‌رفت، تأکید می‌کرد که بهترین معلمان برای دانش‌آموزان انتخاب شوند.

لایحه "تقویت مدارس دولتی" ارائه می‌شود / دغدغه "فرزندم را به کدام مدرسه بفرستم" پایان می‌یابد!

تخصیص اعتبار به مدارس عشایری 40 برابر شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم، عدالت‌محور است و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم کشور دارد به همین دلیل به دنبال توسعه زیر ساخت‌های آموزشی در مناطق محروم است براین اساس به دانش آموزان در مناطق محروم، دو زبانه و عشایری توجه ویژه شد و سال گذشته بیشترین استخدام را برای مناطق عشایری داشتیم و تخصیص اعتبار به مدارس عشایری در مقایسه با سال‌های گذشته 40 برابر شد و 40 میلیارد تومان به مدارس کمک کردیم.

طریفی حسینی با تأکید بر اینکه شخصیت و منش آیت الله رئیسی باید به دانش‌آموزان به ویژه دبستانی‌ها معرفی شود، گفت: در دولت سیزدهم بیش از 200 هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت و یک پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند، آقای رئیسی بر کمیت و کیفیت نیروی انسانی و جذب معلمان توانمند تأکید داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساخت روزانه 8 مدرسه در دولت سیزدهم و پرداخت بخش زیادی از مطالبات معلمان در پایان سال گذشته عنوان کرد: آقای رئیسی نگاه راهبردی به مسائل آموزش و پرورش داشت و مسائل را پیگیری می‌کرد همچنین بر موضوع کیفیت آموزش و نمرات دانش آموزان بسیار حساس بود به گونه‌ای که گزارش شخصی و برنامه اقدام از وزیر درباره وضعیت دانش‌آموزان خواست.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش پیگیر نمرات دانش‌آموزان شد

وی یادآور شد: نخستین آیین نامه مبتنی بر سند تحول بنیادین درباره مهارت آموزی دانش‌آموزان به تازگی در هیئت دولت تصویب شد.