شنبه 31 شهریور 1403

نگرانی سرمربی سابق:/ اگر به یامال توجه نکنید از فوتبال محو می‌شود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نگرانی سرمربی سابق:/ اگر به یامال توجه نکنید از فوتبال محو می‌شود!

ژولن گوئررو، سرمربی سابق تیم ملی زیر 17 سال اسپانیا، از شرایط لامینه یامال ابراز نگرانی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، لامینه یامال، از آغاز فصل 24-2023 در ماه اوت تاکنون، 62 بازی برای باشگاه و تیم ملی انجام داده است. شصت و سومین بازی او سه‌شنبه شب در دیدار نیمه‌نهایی یورو 2024 مقابل فرانسه خواهد بود.

این تعداد بازی برای هر بازیکنی در یک دوره 11 ماهه بسیار زیاد است، اما وقتی در نظر بگیریم که لامینه یامال تنها 16 سال دارد، این تعداد بازی بسیار قابل توجه‌تر می‌شود. شگفت‌آور است که او تاکنون هیچ مصدومیتی نداشته است، اما از این به بعد باید دقایق بازی او مدیریت شود تا بتواند بدون مصدومیت بازی کند.

این نظر ژولن گوئررو، سرمربی سابق تیم ملی زیر 17 سال اسپانیا است. او در مصاحبه با موندو دپورتیوو از باشگاه بارسلونا و فدراسیون فوتبال اسپانیا خواست تا برنامه بتزی‌ف یامال را در فصل آینده کاهش دهند.

گوئررو معتقد است که از نمایش‌های لامینه یامال در 11 ماه گذشته در حیرت است، اما مانند بسیاری دیگر، او نیز خواهان مدیریت برنامه بازی‌های این بازیکن است تا فشار بر او افزایش نیابد.

او گفت: ««باید با او خیلی آرام برخورد کرد. او این فصل تلاش زیادی کرده است. او برای باشگاه و تیم ملی خیلی بازی کرده است. باید مراقب و صبور بود. او می‌تواند به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود اما اگر با همین روند ادامه دهد خیلی زود از فوتبال محو می‌شود. برای همین باید به او توجه کرد و اجازه نداد که در همین ابتدای فوتبالش بازی‌های بسیار زیادی انجام دهد.»

شکی نیست که 63 یا 64 بازی در هر سال برای لامینه یامال کاملاً غیرقابل قبول است. مهم نیست که او چقدر برای بارسلونا و اسپانیا مهم است، او نمی‌تواند به همان اندازه‌ای که از اوت تاکنون بازی کرده است ادامه دهد. اگر این کار را ادامه دهد، مشکلات مصدومیتی اجتناب‌ناپذیر خواهند بود. فقط کافی است به پدری نگاه کنید تا این موضوع را درک کنید.

نگرانی سرمربی سابق:/ اگر به یامال توجه نکنید از فوتبال محو می‌شود! 2