پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نیم ساعت و دو گل در حساس‌ترین مسابقه / جهانبخش ترکاند اما حتی لبخند هم نزد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نیم ساعت و دو گل در حساس‌ترین مسابقه / جهانبخش ترکاند اما حتی لبخند هم نزد!

ستاره ایرانی تیم فوتبال فاینورد پس از ورود به زمین در دقیقه 68 نتیجه مسابقه را با عملکرد خود تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش "ورزش‌سه"، دیدار هفته بیستم اردیویژه جای فرصت‌سوزی شاگردان آرنه اشلوت نبود. آنها در ورزشگاه 50 هزار نفری دی‌کویپ میهمان شاگردان فن‌نیستل روی بودند و در صورت شکست در این مسابقه فاصله آنها در صدر جدول نه تنها با این رقیب که با تیم‌های آلکمار و آژاکس که تعقیب‌کننده جدی فاینورد هستند به حالت هشدار می‌رسید. با این حال این پی‌اس‌وی بود که در ورزشگاه مملو از تماشاگر اکویپ با حمایت هوادارانش بهتر از میهمانش ظاهر شد و خیلی زود روی یکی از حملات خود با ضربه انور القاضی به گل اول در دقیقه 8 دست پیدا کرد. در ادامه مصدومیت انور و یکی دیگر از بازیکنان آیندهوون شرایط را برای فن‌نیستل روی و شاگردانش سخت کرد، ولی آنها ضمن حفظ نتیجهدر نیمه دوم هم پس از دو تعویضی که مهاجم سابق منچستریونایتد انجام داد، در دقیقه 68 به گل دوم هم دست پیدا کردند تا در روزی که 35 مرتبه به دروازه میهمان خود ضربه زدند و 7 بار ضرباتشان در چارچوب بود، 2 مرتبه هم موفق به گلزنی شده باشند.

چند دقیقه اما پیش از گل دوم آیندهوون دو اتفاق مهم در سرنوشت این بازی رخ داده بود؛ یکی تعویض علیرضا جهانبخش در دقیقه 62 که همزمان با ازکوئل بالاده وارد زمین شد و دیگری اخراج آرماندو اوبیسپو که به دلیل بازی خطرناک به طور مستقیم با کارت قرمز داور مسابقه جریمه شد. اگرچه این اخراج چند دقیقه بعد با گل تورگان هازارد خرید جدید فاینوردی‌ها در نیم فصل خیلی به چشم نیامد، اما در 20 دقیقه پایانی شرایط به طور کلی تغییر کرد. فاینوردی‌ها که نمی‌خواستند موقعیت‌شان در صدر جدول بیشتر از این به مخاطره بیفتد، با وجود تفکر دفاعی‌ای که با آن به زمین وارد شده بودند، حملات خود را آغاز کردند و سرانجام روی یک ارسال از سمت راست خط دفاعی میزبان به گل رسیدند؛ گلی که در دقیقه 81 با حرکت سریع و پرش تماشایی جهانبخش که نزدیکی‌های نقطه کرنر بالاتر از مدافع حریف بلند شد و ضربه سر خود را به کنج دروازه فرستاد، ثبت شد.

نکته جالب درباره این نمایش درخشان جهانبخش اینکه او نه تنها روی گل اول که سعی داشت سریع توپ را برای شروع دوباره بازی به وسط زمین ببرد، شادی نکرد که صورت او روی گل دوم هم طوری بود که انگار نه انگار ستاره فاینوردی‌ها در یکی از حساس‌ترین مسابقات فصل شده است.

پس از به حداقل رسیدن اختلاف، حملات بازیکنان فاینورد در جو فوق العاده ورزشگاه اکویپ، در حالی که هواداران فاینورد پشت دروازه پی‌اس‌وی آیندهوون بودند، ادامه پیدا کرد و سرانجام در حالی که داور 9 دقیقه وقت اضافی اعلام کرده بودجهانبخش یکبار دیگر به داد تیمش رسید و اینبار با حرکتی در عرض محوطه جریمه و ضربه‌ای فنی با پای راست که توپ را به گوشه دروازه بنیتز فرستاد، گل دوم تیمش را به ثمر رساند. بازی در سه دقیقه پایانی هیجان انگیز دنبال شد و هر دو تیم برای زدن گل سوم تلاش کردند ولی درنهایت سوت پایان مسابقه در یکی از مسابقات حساس و مهیج فصل اردیویژه در حالی به صدا در آمد که فاینوردی‌ها توانستند با درخشش علیرضا جهانبخش یک امتیاز از ورزشگاه اکویپ با خود به خانه ببرند و در سوی دیگر پی‌اس‌وی که در وقت‌های اضافی سه امتیاز سرنوشت‌ساز مسابقه را از دست داد، 39 امتیازی باقی ماند تا چشم به روزها و بازی‌های آینده داشته باشد.

نیم ساعت و دو گل در حساس‌ترین مسابقه / جهانبخش ترکاند اما حتی لبخند هم نزد! 2
نیم ساعت و دو گل در حساس‌ترین مسابقه / جهانبخش ترکاند اما حتی لبخند هم نزد! 3
نیم ساعت و دو گل در حساس‌ترین مسابقه / جهانبخش ترکاند اما حتی لبخند هم نزد! 4