جمعه 30 شهریور 1403

هایدنهایم با درخشش پل وانر صدرنشین است / پسر طلایی ناگلزمن آلمان را انتخاب می‌کند و به بایرن می‌رود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هایدنهایم با درخشش پل وانر صدرنشین است / پسر طلایی ناگلزمن آلمان را انتخاب می‌کند و به بایرن می‌رود!

درخشش پل وانر در ترکیب هایدنهایم باعث شده است که همه توجه‌ها در فوتبال آلمان به سوی او جلب شود.

به گزارش "ورزش سه"، پل وانر برای سالیان طولانی به عنوان یکی از بهترین جواهرات آکادمی بایرن مونیخ شناخته می‌شد. در واقع او توانست رکورد دومین بازیکن جوانی که اولین بازی‌اش را در بوندسلیگا انجام داده است را با 16 سال و 15 روز بشکند و تنها یوسف موکوکو با 16 سال و یک روز بالاتر از او قرار داشت.

او در هفتم ژانویه 2022 در دیدار برابر بروسیا مونشن گلادباخ تحت هدایت یولیان ناگلزمان به میدان رفت و این مربی آلمانی در آن زمان درباره او گفت:«وانر استعدادی فوق العاده با ویژگی‌های بسیار است. او هنوز خیلی جوان است و از نظر فیزیکی به صورت کامل پیشرفت نکرده است. او بازیکنی بسیار سریع با تکنیکی باورنکردنی است.»

وانر که در سن 12 سالگی به بایرن مونیخ پیوست و قراردادش را در سال 2022 تمدید کرد، فصل گذشته تصمیم گرفت که به صورت قرضی راهی باشگاه الورسبرگ شود چون به دنبال فرصت بیشتری برای بازی بود. او عملکرد بدی نداشت و در اولین دیدارش در رقابت‌های دسته دوم آلمان توانست شش گل به ثمر برساند و سه پاس گل هم در 28 بازی ارسال کرد.

عملکرد این بازیکن به حدی خوب بود که توجه باشگاه‌هایی مانند آیندهوون، اشتوتگارت و وردربرمن را به خود جلب کرد اما ترجیح داد که بار دیگر به صورت قرضی و این بار به هایدنهایم ملحق شود. او به بیلد گفت:«مذاکرات از همان ابتدا خیلی خوب بودند. من احساس کردم که این قدمی درست در زندگی حرفه‌ای‌ام خواهد بود و چیزی است که به آن نیاز دارم.»

چیزی که کسی انتظارش را نداشت تاثیرگذاری فوق العاده‌ای بود که تا به حال در این تیم داشته است. هایدنهایم به لطف درخشش او در صدر جدول رقابت‌های بوندسلیگا قرار دارد. او در جریان پیروزی 0-4 برابر آگزبورگ یک گل زد و یک پاس گل داد و در بازی اول برابر سن پائولی هم موفق به گلزنی شد.

فرانک اشمیت، سرمربی این تیم، درباره ستاره جوانش گفت:«ما بسیار خوشحال و راضی هستیم. او عملکردی فوق العاده داشته است و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد اما من خواهان کمی درک بیشتر هستیم. ما باید کمتر درباره او حرف بزنیم چون این فشارها برایش خیلی زیاد است.»

وانر که به جوان‌ترین بازیکن (با 18 سال و 253 روز) در بوندسلیگا تبدیل شده که توانسته است یک پنالتی را به گل تبدیل کند، روی سه گل دیگر هم تاثیرگذار بوده است. او در دیدار برابر هاکن هم گل زد و هم پاس گل داد و در دیدار جام حذفی هم موفق به گلزنی شد. 

هولگر سانوالد، رییس باشگاه هایدنهایم، درباره این بازیکن اظهار داشت:«او از نظر فوتبالی فوق العاده است. ما زیاد چیزی به او یاد ندادیم. او یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای فوتبالی در آلمان است اما در عین حال فروتن است و همیشه این تواضع را حفظ می‌کند.»

با این حال، وانر همچنان به دنبال اصلی‌ترین هدفش است:«من هنوز جای پیشرفت دارم اما احساس می‌کنم که مدیران بایرن در آینده ایمان بیشتری به من خواهند داشت. امیدوار هستم که همه چیز در هایدنهایم خوب پیش برود که بتوانم به مونیخ برگردم و خودم را بایرن هم ثابت کنم.»

وانر در اتریش به دنیا آمده است اما برای تیم ملی زیر 20 سال آلمان بازی می‌کند. او در واقع در جریان وقفه دیدارهای ملی به تیم زیر 21 سال دعوت شد اما نتوانست در این اردو حضور پیدا کند و این غیبت شایعاتی را درباره احتمال تغییر تیم ملی کشورش به وجود آورده است.

ناگلزمان که برای اولین بار در بایرن از او بازی گرفت در این باره گفت:«او بازیکنی است که پتانسیل زیادی دارد و در برنامه تیم ملی آلمان هم حضور دارد اما تصمیم نهایی با او است که دوست دارد در کدام تیم ملی بزرگسالان بازی کند.»

وانر در حال جاضر در این باره اظهارنظر خاصی نکرد و تنها گفت:«اتریش به سختی برای من تلاش کرده است. من صحبت‌های خوبی با رالف رانگنیک داشته‌ام. کمی طول کشید تا آلمان اقدام کند اما هانس وولف بالاخره رسید و تماس‌های در این باره برقرار شده است.»

پسر طلایی ناگلزمان موفقیت بزرگی برای فوتبال خواهد بود.

هایدنهایم با درخشش پل وانر صدرنشین است / پسر طلایی ناگلزمن آلمان را انتخاب می‌کند و به بایرن می‌رود! 2
هایدنهایم با درخشش پل وانر صدرنشین است / پسر طلایی ناگلزمن آلمان را انتخاب می‌کند و به بایرن می‌رود! 3
هایدنهایم با درخشش پل وانر صدرنشین است / پسر طلایی ناگلزمن آلمان را انتخاب می‌کند و به بایرن می‌رود! 4