جمعه 1 تیر 1403

هدر رفتن پنالتی: کرواسی طلسم شده بود! (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هدر رفتن پنالتی: کرواسی طلسم شده بود! (عکس)

گل مردود کرواسی به اسپانیا یکی از صحنه‌های جنجالی بازی‌های یورو 2024 تاکنون بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم اسپانیا و کرواسی در اولین بازی گروه B مسابقات یورو 2024 به مصاف همدیگر رفتند. جدال این دو تیم مانند دیگر دیدارهای ابتدایی این تورنمنت پرگل آغاز شد.

شاگردان ویسنته دل بوسکه در همان نیمه اول توانستند با برتری 3-0 به رختکن بروند و نشان دهند با وجود تیم جوان و نسبتا کم‌تجربه‌ای که دارند از مدعیان این جام به حساب می‌آیند.

در نیمه دوم و در حالی‌که بازی با نتیجه 3-0 دنبال می‌شد، کرواسی روی اشتباه عجیب اونای سیمون و خطای رودری به یک ضربه پنالتی رسید. در دقیقه 78 سیمون به شکل ناشیانه‌ای ضربه‌اش را به پای مایر کوبید و توپ در ادامه به پتکوویچ رسید. این بازیکن در مصاف تک به تک با دروازه‌بان بود اما خطای رودری از پشت سر تعادل او را بر هم زد. همین کافی بود تا مایکل اولیور، داور بازی، نقطه پنالتی را نشان دهد و هافبک منچستر سیتی را با کارت زرد جریمه کند.

در ادامه خود پتکوویچ پشت توپ قرار گرفت اما سیمون با حدس درست جهت ضربه‌اش و سیو توپ، اشتباهش را جبران کرد. پس از مهار این دروازه‌بان، توپ در سمت چپ به پریشیچ رسید و او آن را به مقابل دروازه ارسال کرد تا پتکوویچ بتواند گل اول را به ثمر برساند اما این پایان کار نبود.

پس از بازبینی صحنه مشخص شد که بازیکنان کرواسی پیش از زدن ضربه پنالتی وارد محوطه شده‌اند و اولیور به همین دلیل گل را مردود اعلام کرد.

در ادامه بازی دیگر اتفاقی رخ نداد و بازی با نتیجه 3-0 به اتمام رسید.

هدر رفتن پنالتی: کرواسی طلسم شده بود! (عکس) 2
هدر رفتن پنالتی: کرواسی طلسم شده بود! (عکس) 3