چهارشنبه 4 مهر 1403

هدفگذاری تولید 3 میلیون اصله نهال گواهی‌شده

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هدفگذاری تولید 3 میلیون اصله نهال گواهی‌شده

مجتبی میر رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت امور باغبانی گفت: استفاده از نهال های گواهی شده عملکرد تولید تا 30 درصد افزایش می دهد.

او افزایش بهره‌وری باغات و کاهش دوره رویش از مزیت‌های استفاده از نهال‌های گواهی شده اعلام کرد و افزود: نهال‌های گواهی شده سالم، استاندارد، بااصالت و عاری از ویروس هستند و زیر نظر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال می‌باشند.

میر ادامه داد: اگر باغات درجه دو و سه قرار است به باغات درجه یک و مدرن تبدیل شوند، باید در آنها از نهال‌های گواهی شده استفاده شود.

میر ظرفیت امسال تولید نهال‌های گواهی شده باغی در کشور را 10 میلیون اصله برآورد کرد و افزود: با توجه به استقبال باغداران، امسال تولید حدود سه میلیون اصله نهال گواهی شده باغی هدفگذاری شده است.

رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت امور باغبانی ادامه داد: سال گذشته 630 هزار اصله نهال گواهی شده در کشور تولید و توسط باغداران خریداری شد.

او با اشاره به ایجاد بستر الکترونیک در صندوق نهال کشور گفت: باغداران برای سفارش و خریداری نهال‌های گواهی شده می‌توانند با جستجوی کلمه نهال‌یاب در فضای اینترنت، وارد این سایت شده و گزینه نهال با لیبل آبی، را انتخاب کنند، براین اساس باغداران می‌توانند نهال‌های گواهی شده را از نهالستان‌های مجاز نیز خریداری کنند.

خبرنگار: آزاده محبی