جمعه 4 آبان 1403

هر روز از کوچه زخمی و خاکی برمی‌گشتم / پدیده بارسا: گلر بودم و فکر می‌کردم گلر بزرگی می‌شوم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هر روز از کوچه زخمی و خاکی برمی‌گشتم / پدیده بارسا: گلر بودم و فکر می‌کردم گلر بزرگی می‌شوم!

لامینه یامال، پدیده شانزده ساله بارسلونا، می‌گوید در اولین سالهای فوتبال بازی کردنش از او در پست دروازه‌بان استفاده می‌شد.

به گزارش "ورزش سه"، لامینه یامال در ماه‌های اخیر یکی از بهترین خبرهایی بوده که از اردوی بارسا به گوش رسیده است.

پدیده شانزده ساله که دستپخت لاماسیا است از فرصت مصدومیتهای متعدد بارسا به بهترین شکل استفاده و جایگاهش را به عنوان وینگر راست اصلی این تیم تثبیت کرد. او حالا دیداری بزرگ در پیش رو دارد که درخشش در آن می‌تواند شهرت و محبوبیتش را چند برابر کند: دیدار بارسا و ناپولی در مرحله یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ.

جالب اینکه آخرین باری که بارسا به این مرحله از لیگ قهرمانان رسیده بود یامال چهارده ساله بود و در لاماسیا حضور داشت. او می‌گوید برای این بازی مهم آماده بوده و امیدوار است بتواند برای بارسا بدرخشد.

یامال امروز در مصاحبه‌ای با مویستار خاطرات جالبی از دوران کودکی‌اش گفت. به خصوص یک خاطره او مورد توجه قرار گرفته، جایی که لامینه می‌گوید در کودکی دروازه‌بان بوده است.

پدیده شانزده ساله بارسا در این مصاحبه گفت:" از وقتی یادم می‌آید فوتبال بازی می‌کردم. راستش فکر کنم بچه که بودم بیشتر در پارک مشغول فوتبال بودم تا اینکه در خانه باشم. هر وقت که به کوچه می‌رفت فقط برای فوتبال بازی کردن بود. بچه که بودم من را دروازه‌بان می‌گذاشتنند و تا مدتها فکر می‌کردم قرار است دروازه‌بان بشوم. آنها توپ را به صورتم می‌کوبیدند ولی گریه نمی‌کردم. همیشه زخمی و خاکی به خانه برمی‌گشتم و وقتی مادربزرگم می‌پرسید کجا بودی بهانه‌ای پیدا می‌کردم. به هر حال اینها تجربه‌هایی بود که باعث شد به اینجا برسم".

هر روز از کوچه زخمی و خاکی برمی‌گشتم / پدیده بارسا: گلر بودم و فکر می‌کردم گلر بزرگی می‌شوم! 2