یک‌شنبه 17 تیر 1403

هر نامزد می‌تواند یک نماینده در شعب أخذ رأی داشته باشد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
هر نامزد می‌تواند یک نماینده در شعب أخذ رأی داشته باشد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد، هر نامزد می‌تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات‌های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای «ثابت و سیار» داشته باشد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 4 خود اعلام کرد، هر نامزد می‌تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات‌های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای «ثابت و سیار» داشته باشد.

متولدین 15 تیر 85 و قبل از آن می‌توانند رأی بدهند متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی، نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و مسئولان ستادهای تبلیغاتی کشوری، استانی و شهرستانی آنها می رساند، به استناد قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی «مصوب 30/5/1379»، در روز جمعه مورخ 15/04/1403 هر نامزد می تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای «ثابت و سیار» داشته باشد. این نمایندگان توسط نامزد مربوطه یا نماینده ایشان در شهرستان از میان افراد داوطلب معرفی می شوند و می توانند تا پایان اخذ رأی و شمارش و تنظیم صورتجلسات بدون دخالت در امور اجرایی و نظارت در محل های مذکور حضور داشته باشند و ممانعت از حضور آنها تحت هر عنوانی ممنوع بوده و جرم محسوب می شود. یادآور می گردد، پرسنل نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی نمی توانند از طرف هیچ نامزدی، نمایندگی یا نظارت داشته باشند.

همچنین به منظور شفافیت هر چه بیشتر فرایند انتخابات، ستاد انتخابات کشور میزبان نمایندگان ستاد مرکزی نامزدهای مرحله دوم در روز اخذ رأی می باشد.

ستاد انتخابات کشور