جمعه 13 مهر 1403

هر 53 دقیقه یک گل: مهاجم پورتو اروپا را به هم می‌ریزد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هر 53 دقیقه یک گل: مهاجم پورتو اروپا را به هم می‌ریزد!

سامو اومورودیون، مهاجم پورتو، با درخشش مقابل منچستریونایتد اکنون پس از 6 بازی با پیراهن تیم پرتغالی 7 گل زده است.

به گزارش "ورزش سه"، سامو اومورودیون، مهاجم اسپانیایی، خودش را به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مهره‌های تهاجمی فوتبال اروپا در پورتو معرفی کرده است.

این فوتبالیست 20 سالع که پورتو برای 50 درصد از سود انتقالش 15 میلیون یورو به اتلتیکومادرید پرداخت کرد، در لیگ اروپا در دیداری که دراگوها در نهایت به تساوی 3-3 به تساوی رسیدند، دوبار مقابل منچستریونایتد گلزنی کرد. امورودیون در حال حاضر بیشتر از تعداد بازی‌هایی که برای پورتو داشته گلزنی کرده است.

روزنامه "آبولا" پس از بازی شب گذشته این بازیکن 193 سانتی متری را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد و نوشت:"این بازیکن جوان اسپانیایی که در حال حاضر گل‌های بیشتری نسبت به تعداد بازی‌هایش با پورتو دارد، نه تنها مقابل ماتیس دی‌لیخت دو گل به شیاطین سرخ زد، بلکه به هت تریک هم نزدیک شد اما آندره اونانا در دقیقه 65 مانع از این درخشش شد. سامو علاوه بر توانایی‌اش در گلزنی در کارهای دفاعی هم فوق العاده ظاهر شد.

آمار گلزنی فوق العاده سامو اومورودیون برای پورتو: یک گل در هر 53 دقیقه

پس از این دو گل، سامو اومورودیون (متولد 5 می 2004) در 6 بازی خود که جمعا 376 دقیقه با پورتو بازی کرده، 7 گل به ثمر رسانده است، یعنی این مهاجم اسپانیایی هر 53 دقیقه یک گل می‌زند.

او با سه گلی که در سه بازی اولش با پورتو به ثمر رساند، رکوردی را برای تیم دو دراگائو به دست آورد که فقط سوارس، فالکائو، پنا و یانکو در طول تاریخ خود به آن دست یافته‌اند. فصل گذشته اومورودیون در 35 بازی که برای آلاوس انجام داد، تنها 8 گل به ثمر رسانده بود.

پورتو در معرفی مهاجمان جوان به باشگا‌ه‌های بزرگ قاره اروپا شهرت خاصی دارد و قطعا اومورودیون با چنین آماری علاقه باشگاه‌های مطرح را به خود جلب می‌کند.

هر 53 دقیقه یک گل: مهاجم پورتو اروپا را به هم می‌ریزد! 2