یک‌شنبه 15 مهر 1403

هشت تریلی گرفتار در برف منطقه کوهستانی گلیداغ مراوه‌تپه نجات یافتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشت تریلی گرفتار در برف منطقه کوهستانی گلیداغ مراوه‌تپه نجات یافتند

گنبدکاووس - ایرنا - بخشدار گلیداغ مراوه‌تپه گفت: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان مرزی هشت کامیون و تریلی حامل بار گوسفند عشایر استان خراسان شمالی که درحال ورود به گلستان در برف گرفتار شده بودند را نجات دادند.

لقمان قربانی سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش نخستین برف پاییزی در مناطق کوهستانی و گردنه گلیداغ در حوالی "پلی علیا" این بخش از ساعت 15 امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی بابیان اینکه قبل از شروع بارش برف نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه در محورهای کوهستانی بخش گلیداغ مستقر شدند، افزود: با وجود بارش برف با تلاش نیروهای راهداری همه راه‌های ارتباطی این بخش باز بوده و تردد در آن با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

قربانی اضافه کرد: تریلی‌های حامل گوسفند مربوط به عشایر کوچنده از خراسان شمالی و درحال ورود به گلستان جهت قشلاق در مراتع استان بودند که گرفتار برف گردنه گلیداغ شدند اما با تلاش نیروهای راهداری و شهرداری گلیداغ نجات یافتند.

وی گفت: نیروهای راهداری گلیداغ همچنین ساعت 21 امشب به یک خودروی سواری که با چهار سرنشین به علت بارش برف از جاده منحرف و داخل زمین کشاورزی رفته بود امداد رسانی کردند.

بخشدار گلیداغ ادامه داد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی این بخش و مراوه‌تپه را دارند باید حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و قبل از تردد و یا گرفتار شدن در برف با شماره تلفن‌های 01735463977 مربوط به راهداری گلیداغ و 01735464010 مربوط به بخشداری تماس بگیرند.

بخش گلیداغ شهرستان مرزی مراوه‌تپه حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد که در یک نقطه شهری، 49 روستای دارای کد شناسایی و 25 نقطه جمعیتی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*