یک‌شنبه 1 مهر 1403

هشت سال است خارج از خانه برنده نشدند / طلسمی که بارسا می‌خواهد در استادیوم مارادونا بشکند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هشت سال است خارج از خانه برنده نشدند / طلسمی که بارسا می‌خواهد در استادیوم مارادونا بشکند

بارسلونا چهارشنبه در حالی به مصاف ناپولی می‌رود که در هشت سال گذشته موفق نشده در مرحله یک‌هشتم چمپیونزلیگ در بازی‌های خارج از خانه پیروز شود.

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا پس فردا شب در شهر ناپل و در استادیوم دیه‌گو مارادونا به مصاف ناپولی می‌رود. دیداری در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان که برای تیم کاتالان اهمیتی ویژه دارد.

بارسلونا در مرحله گروهی در گروهی که پورتو، شاختار و رویال آنتورپ در آن حضور داشتند صدرنشین شد و به مرحله یک‌هشتم رسید. ناپولی اما به عنوان تیم دوم گروهی که رئال مادرید صدرنشین آن بود به این مرحله رسید. ناپولی علاوه بر رئال با براگا و یونیون برلین همگروه بود.

علت اهمیت ویژه بازی چهارشنبه برای بارسا این است که کاتالان‌ها هشت سال است که در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان در بازی‌های خارج از خانه پیروز نشده‌اند. آخرین بار که بارسا در این مرحله خارج از خانه‌اش به پیروزی رسید به فصل 16-2015 برمی‌گشت که موفق شد آرسنال را در لندن 2-0 شکست بدهد.

مرحله یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ در هشت فصل اخیر برای بارسا در بازی‌های خارج از خانه با باخت 4-0 مقابل پاری سن ژرمن آغاز شد. آنها در سه فصل بعد در خانه حریفان سه تساوی به دست آوردند. بارسلونا در فصل 2018 در استمفوردبریج به تساوی 1-1 رسید، در سال 2019 مقابل لیون نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاورد و در سال 2020 مقابل همین ناپولی به تساوی 1-1 رسید.

کاتالان‌ها در سال 2021 در بازی خارج از خانه مرحله یک‌هشتم بار دیگر مقابل پاری سن ژرمن شکست خوردند و نتیجه 4-1 روی تابلوی ورزشگاه حک شد. در دو فصل گذشته اوضاع برای بارسلونا بدتر شد و آنها قادر به صعود به مرحله یک‌هشتم نبودند.

هشت سال است خارج از خانه برنده نشدند / طلسمی که بارسا می‌خواهد در استادیوم مارادونا بشکند 2