جمعه 13 مهر 1403

هشدار درباره وقوع روان‌آب در خراسان جنوبی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار درباره وقوع روان‌آب در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره احتمال وقوع روان‌آب در برخی نقاط استان با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها در فصل بهار هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی در این اطلاعیه و اخطاریه جوی آمده است: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی تا اواخر هفته جاری گاهی وزش تندباد در برخی نقاط وزش باد شدید و گرد و خاک، افزایش متناوب ابر و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در مناطق مرتفع برخورد صاعقه و در نواحی کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ وجود دارد و به لحاظ دمایی ادامه روند کاهشی دما تا روز سه‌شنبه در استان مورد انتظار است که این کاهش دما در طول روز محسوس‌تر خواهد بود.

بنابر این گزارش در 24 ساعت گذشته سربیشه و قاینات با حداقل دمای 12 درجه سلسیوس و بندان شهرستان نهبندان با حداکثر دمای 38 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند.

تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین 14 و 32 درجه سلسیوس بوده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته نیز درخصوص وزش باد شدید، بارش رگباری و رعد و برق در این استان هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: براساس هشدار هواشناسی درباره وقوع ناپایداری‌های جوی در استان 132 تیم امدادی و عملیاتی از روز جمعه تا دوشنبه هفته جاری در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت مقدار بارش‌ها زیاد نخواهد بود اما ماهیت رگباری بودن باعث خواهد شد که در مدت زمان کم، وقوع روان‌آب را شاهد باشیم.

وی وزش باد شدید را از دیگر مخاطرات جوی در این استان ذکر کرد و گفت: با توجه به وقوع تندباد در این مدت کسانی که در معرض خطر قرار می‌گیرند نسبت به تامین ایمنی و استحکام سازه‌ها اقدام و مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

*س_برچسب‌ها_س*