جمعه 4 آبان 1403

هشدار نارنجی هواشناسی به 2 استان

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
هشدار نارنجی هواشناسی به 2 استان

سازمان هواشناسی برای دو استان کشور هشدار نارنجی صادر کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای دو استان خراسان شمالی و خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش مهر، امیرحسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور تا پایان امروز (شنبه،23 تیرماه) نوار شرقی خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر کرد و گفت: امروز در مناطق ذکر شده رگبار باران، بارش تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: در پی بارش‌های باران و تگرگ آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در جاده‌ای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: از تردد و سفر در جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری و از فعالیت طبیعت گردی و کوه نوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر پرهیز شود.

نقشینه در پایان افزود: همچنین از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی در دستور کار مناطق ذکر شده قرار گیرد.

از میان اخبار

واکنش پلیس به انتشار ویدئوی زنی نیمه‌برهنه در چهارراه جهان کودک

اخبار جدید از پرونده قتل مهرجویی؛ دیوان عالی کشور ایرادات وکیل را پذیرفت؟