جمعه 1 تیر 1403

هلند شانس قهرمانی دارد / کومان: مدعی اصلی نداریم، شاید فرانسه

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هلند شانس قهرمانی دارد / کومان: مدعی اصلی نداریم، شاید فرانسه

رونالد کومان، سرمربی هلند، در آستانه بازی با لهستان گفت تیمش امید زیادی به یورو 2024 دارد و می‌خواهد قدرتش را در زمین به رخ بکشد.

به گزارش "ورزش سه"، یورو 2024 برای تیم ملی هلند از فردا و دیدار با تیم ملی لهستان آغاز می‌شود. رونالد کومان در آستانه این مسابقه در یک نشست خبری شرکت کرد.

کومان مدعی شد که هلند یکی از قدرتهای اروپا است و به این تورنمنت امید زیادی دارد. با اینحال او گفت نمی‌خواهد هلند یا هر تیم دیگری را مدعی اصلی قهرمانی بداند هر چند معتقد است فرانسه نسبت به سایر تیمهای قوی حاضر در یورو اندکی بیشتر شانس قهرمانی خواهد داشت.

در آستانه اولین بازی هلند چه حسی داری؟ خوشحالم که یورو از دیروز شروع شده. ما خیلی هیجان داریم چون به این تیم معتقدیم. حالا دیگر انتظار تمام شده و باید خودمان را در میدان نشان بدهیم. فردا بالاخره نوبت ما است و باید ثابت کنیم چه تیمی هستیم.

مصدومیت برایان بروبی مصدومیت برایان خیلی بد نیست. البته او را فردا در اختیار ندارم ولی انتظارمان این است که بروبی از بازی دوم بتواند به میدان برود.

ویدیوی فدراسیون فوتبال هلند درباره مکتب فوتبال هلند؟ بله، ما نمایندگان مکتب فوتبال هلند هستیم. جرقه این مکتب توسط بزرگان فوتبال هلند که در دنیا صاحب‌نام بودند زده شده و ما در تمام این سالها با اتحاد توانسته‌ایم فوتبال کشورمان را به اینجا برسانیم. ما مطمئنیم این تیم می‌تواند کارهای بزرگی بکند ولی این نیمی از ماجرا است و فردا باید این را در زمین به همه دنیا ثابت کنیم. آن جرقه با ما همراه خواهد بود و من به این تیم خیلی امید دارم.

نظرت درباره اهمیت ژاوی سیمونز در این یورو؟ ژاوی در حال پیشرفت است. هر بازیکن جوانی فراز و نشیب دارد. شک ندارم که سیمونز در این تورنمنت بازیکن بسیار مهمی خواهد بود. خوشحالیم که چنین بازیکنی را در تیم داریم. او در عین جوانی باتجربه است ولی من معتقدم او در آینده بسیار بزرگ خواهد شد.

بازگشت به هامبورگ برای کومان چه حسی دارد؟ یادش بخیر. من خاطرات زیادی از فولکس‌پارک اشتادیون در سال 88 دارم. البته آن زمان اینجا قشنگ‌ترین استادیوم و راحت‌ترین جا برای بازی کردن نبود. ولی من خیلی خوشحالم چون مادرم اینجا است و فردا روز تولد من است.

مدعی اصلی قهرمانی کدام تیم است؟ تیمهای قوی زیادی هست که هلند یکی از آنها است. مدعی اصلی به نظرم وجود ندارد. شاید فرانسه کمی بیشتر از بقیه مدعی باشد. آنها سابقه قهرمانی در تورنمنتهای بزرگ قبلی را دارند. ولی یک نبرد سراسری در پیش است که در آن خیلی کشورها شانس دارند.

هلند شانس قهرمانی دارد / کومان: مدعی اصلی نداریم، شاید فرانسه 2