چهارشنبه 4 مهر 1403

همه فوتبالیست‌ها دارند مصدوم می‌شوند / سون: ما ربات نیستیم، بازی‌ها را فورا کم کنید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
همه فوتبالیست‌ها دارند مصدوم می‌شوند / سون: ما ربات نیستیم، بازی‌ها را فورا کم کنید

سون هیونگ مین هم به جمع فوتبالیست‌های ناراضی از تقویم مسابقات پیوست و به شدت از برگزارکنندگان انتقاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، این روزها کم کم انتقاد از فشردگی بیش از حد تقویم مسابقات فوتبال به خصوص در اروپا به حدی شایع می‌شود که در هر نشست خبری و در هر مصاحبه شاهد موضع‌گیری فوتبالیست‌ها درباره این موضوع خواهیم بود.

به خصوص بعد از چند مصدومیت شدید ستاره‌های بزرگ این بحث داغ‌تر شده است. رودری، ستاره اسپانیایی سیتی که خودش از نامزدهای مهم توپ طلای امسال بود، با چنان مصدومیتی مواجه شده که تا ماه‌ها در میادین حضور نخواهد داشت. مصدومیت‌های وحشتناک و طولانی‌مدت رودری و تراشتگن باعث شده انتقادها نسبت به تقویم فوتبال دنیا بیشتر شود.

سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای و کاپیتان تاتنهام، از نشست خبری تیمش پیش از دیدار مقابل قره‌باغ آذربایجان در لیگ اروپا برای انتقاد از این برنامه و فشردگی مسابقات استفاده کرد.

کاپیتان تاتنهام گفت:" خیلی‌ها درباره تقویم مسابقات صحبت کردند و من حرف‌هایشان را صد در صد تایید می‌کنم. خیلی مهم بود که فوتبالیستها در این باره صحبت کنند و خوشحالم که این سد شکست و حالا داریم صدایمان را به گوش همه می‌رسانیم. گاهی اوقات نمی‌شود به شکایت کردن پشت پرده و خواهش کردن بسنده کرد. ما فوتبالیست‌ها باید خودمان وارد شویم و واقعیت را بگوییم.

تعداد بازی‌ها خیلی زیاد است. این یک واقعیت است. هواداران و کسانی که فوتبال می‌بینند خواهان تماشای بازی‌های باکیفیت هستند و این حق‌شان است. هیچ فوتبالدوستی نمی‌خواهد بازی‌های پرتعداد ببیند. فدا کردن کیفیت مقابل کمیت با هیچ منطق فوتبالی‌ای همخوان نیست. دارید می‌بینید که فوتبالیست‌ها پشت سر هم مصدوم می‌شوند. هیچکس نمی‌خواهد فوتبال اینطور باشد. بازی‌ها زیاد است، فوتبالیست‌ها دائم باید در سفر باشند و این کار را واقعا برایمان سخت می‌کند. چون نمی‌توانیم از نظر بدنی و ذهنی آمادگی کامل داشته باشیم ریسک مصدومیت حسابی بالا می‌رود. ما ربات نیستیم. تعداد مسابقات حتما باید کمتر بشود تا بتوانیم باکیفیت بازی کنیم. هدف اصلی باید این باشد".

همه فوتبالیست‌ها دارند مصدوم می‌شوند / سون: ما ربات نیستیم، بازی‌ها را فورا کم کنید 2