دوشنبه 2 مهر 1403

هندی‌ها جام قهرمانی قدیمی‌ترین رقابت ورزشی را گم کردند!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
هندی‌ها جام قهرمانی قدیمی‌ترین رقابت ورزشی را گم کردند!

کشور هند جام قهرمانی رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج را گم کرد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج قدیمی ترین رقابت ورزشی در جهان است که اعتبار ویژه ای دارد. دور جدید این رقابتها در بوداپست مجارستان برگزار می شود. طبق یک رسم قدیمی همانند رقابت‌های جام جهانی جام قهرمانی به شکل امانتی در اختیار تیم قهرمان قرار می گیرد تا سال بعد آن را بازگردانده تا در اختیار برندگان قرار بگیرد. دوره قبلی این رقابتها در سال 2022 در چنای هند برگزار شد و تیم جام را در خانه نگاه داشت. فدراسیون شطرنج هند (AICF) جام نونا گاپرینداشویلی را که به بهترین تیم در رشته ترکیبی المپیاد شطرنج اهدا می‌شود را گم کرد!

چند هفته پیش، فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) با ارسال ایمیلی به AICF خواستار بازگرداندن جام از هند شد تا به برندگان المپیاد شطرنج در حال برگزاری در بوداپست اهدا شود. با این حال، جام گم شده بود.

جستجو در دفاتر AICF در دهلی‌نو و چنای و همچنین در هتل چنای که آخرین بار جام در آنجا دیده شده بود، انجام شد. همچنین مدیران شطرنج هند حتی از ورزشکاران پرسیدند که آیا آنها جام را برده‌اند یا خیر.

دبیرکل فدراسیون شطرنج هند نیز گفت: در حال حاضر ما نمی‌دانیم جام گاپرینداشویلی کجاست. ما خیلی تلاش می‌کنیم تا آن را پیدا کنیم، زیرا این موضوع غرور ملی است. امیدواریم که جستجوی ما به نتیجه برسد.

253 258

کد خبر 1961225