پنج‌شنبه 12 مهر 1403

هواشناسی مازندران نسبت به جاری شدن روان‌آب هشدار داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هواشناسی مازندران نسبت به جاری شدن روان‌آب هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت به کاهش دما و جاری شدن روان‌آب در مناطق مختلف هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران در این اطلاعیه اعلام کرده است که با استقرار جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج تراز میانی جوی، هوای مازندران از اواسط امروز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه هفته آینده شرایط ناپایداری دارد.

هواشناسی مازندران بارش باران، وقوع رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد صبحگاهی گاهی نسبتا شدید و احتمال بارش تگرگ را از جمله پیامدهای این سامانه جوی ذکر کرد که تمام استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران، نسبت به جاری شدن روان‌آب به صورت مقطعی، برخورد صاعقه و برق گرفتگی و آسیب به پوشش خززانه‌های برنج در طی ین مدت هشدار داده شده است.

هواشناسی مازندران به مردم توصیه کرد با توجه به شرایط ناپایدار جوی، علاوه بر خودداری از اسکان در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، کوهنوردان نیز در طی این مدت از صعود به ارتفاعات صرف نظر کنند.

طبق هشدار هواشناسی مازندران، کشاورزان هم طی روزهای آینده برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی باید نسبت به مقاوم سازی پوشش گلخانه‌ای و خزانه برنج اقدام و دامداران نیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری کنند.

دریای خزر نیز برای روزهای آینده مواج پیش بینی شده است و ارتفاع امواج در برخی مناطق به 2 متر خواهد رسید که برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، دمای هوای مازندران از روز چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده در مناطق مختلف به طور میانیگن بین سه تا هشت درجه خنک‌تر می‌شود.

بر اساس این گزارش، هوای مازندران از اواخر امروز با وزش باد نسبتا شدید، به تدریج ابری همراه با رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده همراه است.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز پنجشنبه را نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران و در ارتفاعات با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی استان در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده نیز ابری گاهی با بارندگی و وزش باد گاهی نسبتا شدید و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و از اواخر روز شنبه به تدریج با کاهش ناپایداری جوی، شهروندان مازندرانی شاهد آسمانی ابری خواهند بود.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که دمای شهر ساری امروز در گرمترین ساعت به 25 سانتگیراد بالای صفر می‌رسد که با ورود سامانه جدید بارشی از اواخر روز چهارشنبه دمای هوای مرکز مازندران در روز شنبه هفته آینده در مقایسه با امروز با هفت درجه کاهش، به 18 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

*س_برچسب‌ها_س*