سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم / احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم / احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: پس از مهمترین دیدار دانشجویان سال دانشجویان که در حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد، سخنرانان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در برنامه شانزده آذر، به تحلیل و تبیین متن و حواشی این دیدار مهم و بیانات رهبری پرداختند. قسمت 44 شانزده آذر با حضور محمدمهدی احمدی، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و فاطمه سادات هوشمند میرحسینی، دبیر خواهران...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: پس از مهمترین دیدار دانشجویان سال دانشجویان که در حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد، سخنرانان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در برنامه شانزده آذر، به تحلیل و تبیین متن و حواشی این دیدار مهم و بیانات رهبری پرداختند.

قسمت 44 شانزده آذر با حضور محمدمهدی احمدی، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و فاطمه سادات هوشمند میرحسینی، دبیر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت برگزار شد.

مطالعه، مباحثه و میدان

احمدی با اشاره به اینکه کار تشکل دانشجویی در سه کلمه «مطالعه، مباحثه و میدان» است، گفت: متاسفانه ما در دانشگاه گفتگوی موثر درقالب کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد نداریم. گاهی تقصیر از ماست و گاهی از مسئولین محافظه‌کار یا از بیرون دانشگاه.

وی ادامه داد: تشکل باید با دانشجویان تخاطب کند نه اینکه صرفا یک جا بنشیند و بیانیه صادر کند اما کاری نداشته باشد بیانیه به گوش دانشجو میرسد یا نه. ما نباید واقعیت‌گرا باشیم، بلکه باید واقعیت را ببینیم و به سمت آرمان حرکت کنیم. تاکید بر تقویت مبانی است اما مبنایی که وارد فضای میدان نشود اصلا به درد نمی‌خورد.

لکنت تشکیلاتی!

فاطمه سادات هوشمند میرحسینی با بیان اینکه بعضی از ارکان جنبش دانشجویی نسبت به دفاع از انقلاب دچار لکنت شده است، گفت: وقتی مبنا تقویت شود می‌توان نگاه درستی به مسائل کشور داشت. وقتی ساختارمند به این فضا نگاه کنیم، جریان دانشجویی فهم می‌شود.