دوشنبه 7 آبان 1403

واگذاری 16 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی لرستان به سرمایه‌گذار

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
واگذاری 16 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی لرستان به سرمایه‌گذار

محمدی گفت: 16 هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده که بیشترین آنها مربوط به شهرک‌های صنعتی خرم‌آباد، الیگودرز و دورود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 38 فقره قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی لرستان منعقد شده که حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده 60 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است که بیشترین آنها مربوط به شهرک های صنعتی خرم آباد، 1 و 2 صنعتی الیگودرز و 2 دورود بوده و اشتغال پیش بینی شده در این طرح‌ها 286 فرصت شغلی می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان عنوان کرد: واگذاری زمین به صورت پنج الی 15 درصد نقد و 85 الی 95 درصد است و مابقی به صورت اقساط 12 الی 14 قسط که هر سه ماه یکبار است و بازپرداخت آن به صورت 36 الی 42 ماه و امکان استمهال دو قسط از کل اقساط به مدت شش ماه وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 24 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در لرستان، گفت: یکی از این شهرک‌ها، شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی لرستان است که به صورت خصوصی اداره می‌شود و بقیه شهرک‌ها دولتی هستند که از این تعداد 18 شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسیده و آمادگی استقرار واحدهای صنعتی را در خود دارند، همچنین 18 شهرک مذکور دارای امکانات زیربنایی اصلی مانند آب و برق است و 16 شهرک و نواحی صنعتی نیز دارای گاز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان بیان کرد: 27 طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی استان لرستان از ابتدای سال تاکنون در راستای تامین زیرساخت برای حضور سرمایه‌گذاران در دست اجراست که 623 میلیارد ریال ارزش طرح‌های عمرانی در دست اجرا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان لرستان است و با اجرای پروژه‌های عمرانی افزایش رونق در بخش تولید و صنعت استان رقم زده می‌شود.

انتهای پیام /