یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

وبینارهایی برای روز جهانی معلولین و کمک به خانوادها

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
وبینارهایی برای روز جهانی معلولین و کمک به خانوادها

به مناسبت روز جهانی معلولین، انجمن علمی کاردرمانی ایران با همکاری استارتاپ توانبخشی کورتکس سلسله وبینارهایی در حوزه های تاثیرات کاردرمانی در کودکان معلول، اختلال یادگیری، بیماری پروانه ای و... ویژه خانوادها به طور رایگان برگزار می شود.

این برنامه ها به صورت آنلاین برگزار می شوند و زمان برگزاری ار 11 تا 17 آذرماه خواهد بود.

برنامه های این وبینار بدین شرح است: روز یکشنبه 12 آبان موضوع چگونه زنگ خطرهای اختلال یادگیری را قبل از مدرسه در کودک خود شناسایی کنیم توسط نگار شفقتیان و پروانه محمدی برای خانواده ها ارائه می شود. در این روز دکتر ثربا قره باغی درباره کاردرمانی در اختلالات ناشی از کم شنوایی و کاشت حلزون وبیناری را برگزار می کند و نیز دکتر سید جلال ثامنی در مورد آشنایی با کمک افزارهای شنوایی مثل سمعک و کاشت حلزون برنامه ای برگزار می کند. روز دوشنبه 13 آذرماه برنامه زندگی با پارکینسون به کمک کاردرمانی توسط دکتر آریان شمیلی ارائه می شود. اگر در مورد بیماری پروانه ای شناختی ندارید می توانید زوز دوشنبه 13 آذرماه وبیناری که دکتر مهدی پرویزی و دکتر نرگس قمری در مورد این موضوع ارائه می دهند شرکت کنید. همچنین دکترمهدی رضایی در همین روز در مورد موضوع چگونه می توانیم در سالمندی مفید باشیم وبیناری را برگزار می کند. اگر خانواده ها در مورد پروسه ورود و تحصیل دانش آموزان در مدارس استثنایی دغدغه ای دارند می توانند در وبینار دکتر مسلم دهقانی زاده شرکت کنند. روز سه شنبه نیز وبینار کاردرمانی در بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی توسط فرزانه صابری برگزار خواهد شد. در این روز سینا قلی پور در مورد مداخلات کاردرمانی برای محدودیت های عملکردی پس از سکته مغزی وبیناری دارد. ارائه وبینارهمراهی خانواده با مشکلات بیمارپس از آسیب شبکه بازویی توسط صبا زاهد پور نیز در این روز خواهد بود. دکتر زهرا پاشازاده در مورد مشکلات حسی کودکان و بازی های حسی وبیناری دارد. در روز چهارشنبه 15 آذرماه، شبنم مکرم خوشخو درباره توسعه فردی برای والدین وبیناری دارد. همچنین وبینارهایی با حضور دکتر شهریار پروانه و الهام امینی در مورد نقش خانواده ها در بیماران ام اس، مریم حیدری در مورد نقش خانواده در ایجاد حس ارزشمندی در کودکان معلول در این روز برگزار می شود.

در روز پنج شنبه نیز دکتر فاطمه مطهری نژاد و دکتر شهریار پروانه در مورد تکنیک های جابه جایی و حرکت با ولیچیر در بیماران ضایعه نخاعی وبیناری برگزار می کنند. دکتر زهره کرمی در مورد شناخت اوتیسم نیز وبیناری برگزار می کند. مهنوش خانی پور روز جمعه 17 آذرماه درباره نقش مداخلات کاردرمانی در اختلالات بینایی و زهرا دهقانی در باره آشنایی با بیماری های نوروپاتی و مرتضی شمسیان نورسته درباره اینکه کودک با نیازهای ویژه چطور می تواند مهارت های خودباروی داشته باشد وبینارهایی دارند. علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به این آدرس مراجعه کنند: https://cortexstartup.com/irota/

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1843717