پنج‌شنبه 5 مهر 1403

وجود 24 فروند بالگرد امدادی در کشور / نیاز گیلان به بالگرد دوم

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
وجود 24 فروند بالگرد امدادی در کشور / نیاز گیلان به بالگرد دوم

رئیس جمعیت هلال احمر، تعداد بالگردهای امدادی موجود در سطح کشور را 24 فروند دانست و خاطرنشان کرد: قرارداد خرید یک فروند جدید منعقد شده و به صورت نوبتی مابقی خریداری میشود.

کریم همتی در حاشیه بازدید از اردوگاه چاف لنگرود در گفتوگو با ایسنا، ایجاد و تقویت اردوگاههای آموزشی را یکی از راهبردهای اصلی جعیت هلال احمر دانست و اظهار کرد: شرایط خاص استان گیلان و حادثهپذیری ویژه این منطقه در سنوات گذشته مشکلاتی را در بخش زیرساختها ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اردوگاه چاف در سالهای گذشته محل آموزش کشوری بوده که اکنون با کممهری مواجه شده است، افزود: با تقویت زیرساختهای موجود، برنامههای آموزشی استانی و کشوی را در این اردوگاه برگزار خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به صعبالعبور بودن نقاط ختلف استان گیلان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بالگردی یکی از محورهای عمده جمعیت هلال احمر برای امداد و نجات است که در حال حاضر در شرق گیلان و بخشی از غرب مازندران پشتیبانی مناسبی داریم.

همتی، غرب گیلان را نیازمند بالگرد دوم امدادی دانست و عنوان کرد: آماده کردن پدهای بالگردی و آشیانههای مناسب یکی از ضروریات است که با برنامهریزی جمعیت هلال احمر و حمایت استانداری و شهرستانهای مرتبط اعتبارات لازم را در نظر گرفتیم و به زودی با بالگردهای خریداری و اورهال شده، بخش غربی گیلان را پوشش میدهیم.

وی با اشاره به افتتاح انبارها و پایگاههای جمعیت هلال احمر در گیلان و تحویل ادوات امدادی، گفت: سعی داریم تا از حداکثر ظرفیت استان برای آموزش جوانان و مردم استفاده کنیم تا در حوادث و سوانح در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر باشند لذا تقویت انبارها و خودروها و استفاده از ادوات امداد و نجات بهروز شده در دستور کار قرار دارد که با پیگیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر در استان محقق میشود.

رئیس جمعیت هلال احمر، تعداد بالگردهای امدادی موجود در سطح کشور را 24 فروند دانست و خاطرنشان کرد: به هفت فروند بالگرد جدید نیاز داریم که قرارداد خرید یک فروند منعقد شده و به صورت نوبتی مابقی خریداری میشود.

وی با اشاره به توزیع بالگردها در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و صعبالعبور، اضافه کرد: بالگردها بعد از اورهال شدن در اختیار جمعیت هلال احمر استانها قرار میگیرند.

انتهای پیام