دوشنبه 11 تیر 1403

وحیدی: برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آماده‌ایم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
وحیدی: برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آماده‌ایم

وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد انتخابات به دور دوم کشیده شود، تعرفه به میزان لازم به سایر کشورها ارسال شده است.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در نشست خبری پس از پایان دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با اعلان پایان مرحله انتخابات گفت: یکبار دیگر در چند ماه گذشته توانستیم همگی باهم یک موفقیت را پشت سر بگذاریم. انتخاباتی با امنیت و سلامت کامل، رقابت جدی و حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رأی انجام شد.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری / جلیلی و پزشکیان در دور دوم

وی ادامه داد: نسبت به شمارش آرای انتخاباتی که تا 12 شب روز گذشته برگزار شد، توسط سخنگوی ستاد انتخابات اعلام گردیدشد و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان هیچ خللی در روند انتخابات ایجاد نکرد.

وزیر کشور ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی که مسئولیت‌های خود را در این انتخابات به‌درستی به‌جا آوردند، تأکید کرد: مردم عزیزمان توسط صداوسیما با نیازها و برنامه‌های آنها آشنا شدند.

وحیدی همچنین از نامزدها و همراهی آنان تشکر کرد و گفت: قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیز است که حضور خوبی را در این انتخابات داشتند.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری سه انتخابات طی چند ماه گذشته، افزود: حضور مردم در انتخابات فعلی هم بسیار مغتنم بود و در مرحله انتخابات هم به همین صورت بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم چه در حضورهای خیابانی مثل تشییع شهدای پرواز اردیبهشت، اربعین و... و چه در انتخابات سنگ‌تمام می‌گذارند.

وحیدی با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای فراجا در هنگام نقل و انتقال صندوق‌های سیار اخذ رای، یاد این شهدا را گرامی‌داشت.

وزیر کشور ضمن گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان، گفت: این شهید در پای صندوق آوردن ایرانیان مقیم خارج از کشور، پای صندوقهای رای تاثیرگذار بودند.

وحیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم روز جمعه دو کاندیدایی که خود را در معرض رای مردم می‌گذارند، با هماهنگی ستادهایمان شاهد برگزاری انتخابات پرشور در سراسر کشور باشیم.

وزیر کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد انتخابات به دور دوم کشیده شود، تعرفه به میزان لازم به سایر کشورها ارسال شده است.

وی گفت: کانادا حرکت بسیار زشتی داشت و به‌رغم اینکه بر دموکراسی تاکید دارند، اجازه ندادند رای‌گیری در این کشور انفاق بیفتد و بعید است در دور دوم هم این اتفاق بیفتد. از سایر دولت‌ها که در برگزاری انتخابات همکاری کردند تشکر می‌کنیم.

وحیدی یادآور شد: موضوع تبلیغات نامزدها را از فردا تا روز چهارشنبه خواهیم داشت؛ روز 5شنبه سکوت تبلیغاتی خواهد بود و روز جمعه انتخابات برگزار می‌شود.