جمعه 8 تیر 1403

ورود فناوری ساخت یک هفته‌ای مسکن روستایی به کشور

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ورود فناوری ساخت یک هفته‌ای مسکن روستایی به کشور

معاون برنامه‌ریزی بنیاد مسکن از ورود فناوری ساخت یک هفته‌ای مسکن روستایی به کشور و طراحی برنامه راهبردی 5 ساله برای اولین‌بار در این بنیاد خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

محمدحسین رحمانی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم بنیاد مسکن متولی مسکن روستاها در کشور است، نباید آنرا مانند 50 سال قبل بسازیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر پنل‌هایی آمده که طی یک هفته در روستاها مسکن می‌سازیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیادی با نام «بنیادتک» که حوزه دانش‌بنیان و فناوری‌های بنیاد مسکن را پیگیری می‌کند، افزود: تمام حوزه‌های خدمات بنیاد مسکن به فضای فناوری وارد شده است. به‌عنوان مثال وام مسکن روستایی، پروانه ساخت، تعیین ناظر و... جز خدمات غیرحضوری به روستاییان است.

معاون برنامه‌ریزی بنیاد مسکن با اشاره به این‌که تمام خدمات به‌صورت در سامانه مکانیزه ارائه می‌شود، یادآور شد: بنیاد مسکن با شناسایی مراکز حوزه مسکن، آنها را با هدف رشد، حمایت می کند.

رحمانی خلیلی تاکید کرد: بنیاد مسکن برای حمایت از گروه‌های جهادی در قالب کمک حساب 100، پیمانکاری و... برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده است. بنیاد مسکن نهاد حاکمیتی است و نماینده ولی فقیه در آن مستقر است و با تغییر دولت‌ها سیاست‌های آن تغییر نمی‌کند.

وی گفت: یک برنامه راهبردی 5 ساله را همزمان با برنامه هفتم توسعه طراحی کرده‌ایم. این کار برای اولین‌بار انجام شده و مطابق آن نقش مردم (شرکت‌های دانش‌بنیان، گروه‌های جهادی، پیمانکاران) چند برابر افزایش می‌یابد.