یک‌شنبه 3 تیر 1403

وزیر علوم درباره فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها چه گفت؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
وزیر علوم درباره فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها چه گفت؟

وزیر علوم گفت: در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری؛ با تشکل‌های دانشجویان همراهی شود تا از کاندیداهای تایید صلاحیت شده و نمایندگان آنها برای معرفی برنامه و برگزاری مناظره دعوت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی زلفی‌گل در بخش آغازین سخنان خود در جمع معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی شهیدجمهور و همراهان وی گفت: آیت‌الله رئیسی زحمات صادقانه، خالصانه و خستگی ناپذیری داشت و اقدامات خود را در راستای رضای خدا و منافع ملی انجام می‌داد.

تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور

مهر در خبری نوشت: وزیر علوم با اشاره به اینکه در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود فضای مناظره و فضای معرفی برنامه‌های کاندیداها را در محیط دانشگاه فراهم کنند.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه‌های مشارکت حداکثری یک وظیفه و تکلیف برای دانشگاه‌ها است گفت در عین حال انتظار می‌رود که مسئولین دانشگاه از هیچ کاندیدایی حمایت خاص نداشته باشند و عدالت و قانون زیر پا گذاشته نشود.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: تصدی مسوولیت معاونت فرهنگی نیازمند هوش اجتماعی بالا و همچنین سعه صدر و تدبیر است چون که دانشجویان به دلیل سنی که در آن قرار دارند ممکن است فعالیت‌هایی را انجام دهند که با آنچه که ما انتظار داریم متفاوت باشد و نیازمند رفتار و برخورد حکیمانه باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: از معاونان فرهنگی اجتماعی انتظار می‌رود که برخورد پدرانه و توأم با مهربانی و دلسوزی با دانشجویان داشته باشند و به آنان میدان دهند تا در عرصه دانشگاه علاوه بر علم آموزی تجربه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نیز داشته باشند.

فعالیت فرهنگی دانشجویی همان کادرسازی برای آینده کشور است

زلفی‌گل تاکید کرد: حضور دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی آنها را برای آینده جامعه آماده می‌کند و به نوعی کادرسازی برای نظام مدیریتی آینده کشور است.

وی در اهمیت فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی گفت: آنچه که یک جامعه را می‌سازد و رفتارهای مردم جامعه را شکل می‌دهد فرهنگ است و بزرگترین سرمایه یک کشور فرهنگ می‌باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: یکی از مهمترین نهادهایی که می‌تواند در شکل‌گیری فرهنگ جدید پویش و پالایش فرهنگ فعلی نقش داشته باشد و بتواند فرهنگ جدید و نو خلق کند دانشگاه است چرا که دانشگاه با فناوری و نوآوری مرتبط است و هر فرهنگ و هر فناوری با خود فرهنگ جدیدی را به همراه دارد.

زلفی گل اظهار داشت: دانشگاه به عنوان یک نهاد مسوول و مترقی باید برای مدیریت فرهنگی جامعه احساس مسئولیت کند و برای مدیریت آینده فرهنگی کشور که با پدیده‌هایی مانند هوش مصنوعی و توسعه فضای مجازی روبه رو است برنامه ریزی کند.

47217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1919220