سه‌شنبه 17 مهر 1403

وزیر علوم، رییس «شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها» شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
وزیر علوم، رییس «شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها» شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاتری دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه جلسه 905 شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرد: محور اصلی جلسه، هم‌اندیشی بین اعضای حقیقی و حقوقی در خصوص اولویت‌های چهار ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت جدید بود. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت در این جلسه اعضا نظرات مختلفی در مورد این اولویت‌ها ارائه کردند...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاتری دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه جلسه 905 شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرد: محور اصلی جلسه، هم‌اندیشی بین اعضای حقیقی و حقوقی در خصوص اولویت‌های چهار ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت جدید بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت در این جلسه اعضا نظرات مختلفی در مورد این اولویت‌ها ارائه کردند و در پایان، رئیس‌جمهور جمع‌بندی نسبی داشتند. بحث‌هایی که مطرح شد شامل موضوعاتی نظیر سبک زندگی، هویت ملی، عدالت، انسجام ملی، تقویت خانواده، سالمندی، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، و عدالت آموزشی بود. در حوزه علم و فناوری نیز مباحثی مانند مأموریت‌گرایی در دانشگاه‌ها، حفظ نخبگان و متخصصان و توجه به فناوری‌های نو مورد تأکید قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اکثریت آرا انتخاب شد.