سه‌شنبه 12 تیر 1403

وضعیت بحرانی تعداد اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان / چرخ تحول در دانشگاه فرهنگیان به چرخش درآمد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
وضعیت بحرانی تعداد اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان / چرخ تحول در دانشگاه فرهنگیان به چرخش درآمد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اصحاب رسانه، امروز در ساحتمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد. صحرایی درابتدا ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر گفت: هیچ گزاف نیست اگر بگوییم که دانشگاه فرهنگیان قدیمی ترین دانشگاه معاصر کشور است. امروز به دنبال آن هستیم که دانشگاه فرهنگیان به یک دانشگاه تمدن...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اصحاب رسانه، امروز در ساحتمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

صحرایی درابتدا ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر گفت: هیچ گزاف نیست اگر بگوییم که دانشگاه فرهنگیان قدیمی ترین دانشگاه معاصر کشور است. امروز به دنبال آن هستیم که دانشگاه فرهنگیان به یک دانشگاه تمدن ساز تبدیل شود و یکی از اهرم‌های ما تربیت مربیان و معلمان تمدن ساز است. کلید واژه معلمان آینده مفهوم کلیدی است برای ما و ما باید معلمان را برای نسل آینده تدبیت کنیم.

وی گفت: دانشجو معلمی که ما در سال 1401 جذب می کنیم، باید برای سال 1404 و تا پایان دوران خدمتش آماده باشد.

صحرایی از تربیت معلمان چند ساحتی نام برد و گفت: فرقی بین معلم فیزیک و معلم پرورشی وجود ندارد؛ گرچه نقطه تمرکز آنان متفاوت است.

چرخ تحول در دانشگاه فرهنگیان به چرخش درآمد سرپرست دانشگاه فرهنگیان درخصوص برنامه‌های تحولی در دانشگاه فرهنگیان گفت: حرکت از آموزش عادی به آموزش‌های مهارت محور، خلاق و نوین و همچنین حرکت از دانشگاه پراکنده با ساختار پراکنده به یک دانشگاه جامع که برای این طرح برنامه‌های اجرایی را در نظر گرفتیم. اصلاح فضا و کالبد دانشگاه و اصلاح نظام جذب و پذیرش دانشجو معلم از دیگر برنامه‌های تحولی در سال جدید است. علی رغم اهمیت این دانشگاه در کشور از نظر فضا و وسعت کاستی‌های فراوانی وجود دارد.

صحرایی درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها از اول مهرماه گفت: تدابیری برای کلاس و خوابگاه اندیشیده شده و در سال جدید کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود. وی درباره جذب هیئت علمی برای است دانشگاه گفت: وضعیت هیات علمی این دانشگاه بحرانی است و نسبت استاد به دانشجو چندین برابر سایر دانشگاه ها است.

صحرایی در ادامه درباره حل بحران نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: پذیرای هزار معلم دارای مدرک دکتری که جز ممتازان باشند، هستیم. وی در ادامه درباره گزینش‌های دانشجویان گفت: دانشجویان در سال دوباره گزینش می‌شوند و هرگاه تشخص دهیم فرد صلاحیت ندارد از ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باز داشته می‌شود و به دانشگاه دیگری انتقال پیدا می‌کند. صحرایی درباره مهارت آموزی دانشجو معلمان گقت: معلمان باید 7 مهارت را یاد بگیرند و فارغ التحصیلی دانشجویان منوط به فراگیری این 7 مهارت است و همچنین آزمون جامع صلاحیت تحصیلی در پایان تحصیل از دیگر برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان است.