جمعه 10 فروردین 1403

وقتی فعال سیاسی ناخودآگاه به تفکرات منطقه‌ای دامن می زند + سند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وقتی فعال سیاسی ناخودآگاه به تفکرات منطقه‌ای دامن می زند + سند

نگاه منطقه ای نماینده اخراجی گچساران و باشت به مباحث بودجه‌ای مورد انتقاد یکی از مخاطبان وی قرارگرفته است و واکنش جالبی به یکی از مطالب صفحه مجازی تاجگردون داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازصبح زاگرس انتشار یک مطلب در صفحه مجازی غلامرضا تاجگردون نماینده اخراجی گچساران و باشت باعث واکنش جالب یکی از مخاطبان صفحه وی شد.

تاجگردون نوشته بود: من نمیدونم نمایندگان مناطق نفت خیز در مجلس چه کار می کنند که سهم 3 درصد نفت و گاز مناطق نفت خیز و محروم بیش از 27 هزار میلیارد تومان است که از نفت گرفته می‌شود و به خزانه ریخته می‌شود ولی فقط 10 هزار میلیارد تومان بین استان‌ها و مناطق محروم داده میشه. بقیش کجا میره؟ من که میدونم، فقط دوست دارم یکم مطالبه مردم از این آقایان بالا بره تا یکی جواب بده کجا میره. حالا اگه همین مقدار هم بدن خوبه!

وی در تصاویر همین پست در کنار نام استان های خوزستان و فارس، نام شهرستان گچساران را نوشته است که همین موضوع باعث واکنش جالب یکی از مخاطبان شده است.

محمد پرتوی نوشت: " سلام آقای تاجگردون چرا برای تخصیص این مبلغ خوزستان و فارس را به اسم استانش نوشتی ولی کهگیلویه و بویراحمد رو به نام یک شهرستان نوشتی حتی نگاه خودتون هم درست نیست."

این واکنش مخاطب به مطلب نماینده اخراجی گچساران و باشت از این منظر نیز قابل توجه است که تفکرات قومی و منطقه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک پاشنه آشیل در توسعه و پیشرفت مطرح بوده است و دامن زدن برخی سیاسیون به این موضوع نیز باعث فراگیرتر شدن ان شده است.

نکته دیگر این است که باید همه به فکر پیشرفت و توسعه استان باشند و هیچ نقطه ای از استان با سایر مناطق متفاوت نیست اما تاجگردون در حالی از اسم " فارس " استفاده کرده است که همه مناطق ابن استان نفت خیز نیستند اما نگاه کلانی به آن داشته است و اسم استان را مطرح کرده در صورتی که برای کهگیلویه و بویراحمد نیز می توانست به همین شکل استفاده کند و به جای نام بردن از تنها یک شهرستان، تمامیت استان را در نظر می گرفت.

البته با توجه به وجود آلاینده های ناشی از نفت و گاز، باید سهم بیشتری به گچساران برسد اما آن چه در این نوشتار مورد نقد قرار گرفت نگاه منطقه ای غلامرضا تاجگردون است که در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است.

انتهای پیام /
وقتی فعال سیاسی ناخودآگاه به تفکرات منطقه‌ای دامن می زند + سند 2
وقتی فعال سیاسی ناخودآگاه به تفکرات منطقه‌ای دامن می زند + سند 3