شنبه 29 اردیبهشت 1403

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در لیگ پارک های پلاتینی کشور قرار گرفت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در لیگ پارک های پلاتینی کشور قرار گرفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نظام رتبه‌بندی پارک‌های علم و فناوری کشور بر اساس رؤیت‌پذیری در حاشیه چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران رونمایی شد. بر اساس اعلام پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در این نظام رتبه‌بندی 49 پارک علم و فناوری کشور ارزیابی و رتبه‌بندی شدند و در پنج لیگ الماسی، پلاتینی، طلایی، نقره‌ای و برنزی قرار گرفتند. دکتر محمد حسن‌زاده،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نظام رتبه‌بندی پارک‌های علم و فناوری کشور بر اساس رؤیت‌پذیری در حاشیه چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران رونمایی شد.

بر اساس اعلام پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در این نظام رتبه‌بندی 49 پارک علم و فناوری کشور ارزیابی و رتبه‌بندی شدند و در پنج لیگ الماسی، پلاتینی، طلایی، نقره‌ای و برنزی قرار گرفتند.

دکتر محمد حسن‌زاده، رییس پژوهشگاه ایرانداک و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت رؤیت‌پذیری پارک‌های علم و فناوری کشور گفت: پارک‌های علم و فناوری از ارکان مهم شهر هوشمند هستند و هرچه این واحد‌ها رؤیت‌پذیر‌تر باشند، بیشتر در دسترس عموم قرار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در نگاه عموم هنوز برداشت درستی از پارک‌های علم و فناوری وجود ندارد، افزود: با وجود اینکه این پارک‌ها درون خودشان دستاورد‌های خوبی داشتند، ولی در جامعه به خوبی معرفی نشده‌اند. این روز‌ها کسانی یا چیز‌هایی به موفقیت بیشتری دست می‌یابند که آسان‌تر یافته شوند و این امر با عنوان رؤیت‌پذیری در ادبیات امروز مطرح شده است.

دکتر حسن زاده خاطر نشان کرد: علیرغم اهمیت رؤیت‌پذیری برای پارک‌های علم و فناوری، بسیاری از این پارک‌ها، به‌ویژه در ایران هنوز به رؤیت‌پذیری توجه نشان نداده‌اند.