پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

پاسخ انصاری به منتقدان انتصابات در دولت چهاردهم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پاسخ انصاری به منتقدان انتصابات در دولت چهاردهم

معاون حقوقی رییس‌جمهور تاکید کرد: «انتصابات» تشکیل شرکت سهامی در دولت نیست، بلکه استفاده از خرد جمعی و توان صاحبان دانش و تجربه و شایسته‌سالاری بدون توجه به گرایش‌های سیاسی افراد است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در واکنش به اظهارات برخی شخصیت‌های سیاسی و اهالی رسانه در خصوص انتصاب مدیران در دولت چهاردهم، اظهار کرد: وفاق ملی راهبرد جدی برای نظام و دولت است. شعار وفاق ملی به هیچ وجه تاکتیکی نیست، بلکه مسئله‌ای کاملا جدی برای دولت و نظام است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تعبیر به نفاق یا انشقاق از شعار وفاق ملی توسط برخی افراد و روزنامه‌ها و دامن زدن به آن، اقدامی غیرقابل دفاع است و در جهان بینی دولت اصلا چنین نگاهی وجود ندارد. «وفاق ملی» حرف و شعار توخالی و صرف نیست بلکه راهبردی جدی از سوی آقای رئیس‌جمهور برای ایجاد وحدت و انسجام جهت خروج کشور از ابرچالش‌های فعلی و بازگرداندن اعتماد از دست رفته بیش از نیمی از جمعیت کشور به نظام است.

انصاری ادامه داد: وفاق ملی تازه شروع شده و ادامه خواهد داشت. ارزیابی و نمره دادن به «وفاق ملی» صرفا نباید با نگاه به انتصابات و به صورت جزیره‌ای انجام شود، بلکه باید کلیت کابینه مورد توجه قرار بگیرد. «انتصابات» تشکیل شرکت سهامی در دولت نیست بلکه استفاده از خرد جمعی و توان صاحبان دانش و تجربه و شایسته‌سالاری بدون توجه به گرایش‌های سیاسی افراد است. «انتصابات» شایسته‌سالاری، همراهی و همدلی برای خدمت به مردم ناامید و بی‌اعتماد است.

وی تاکید کرد: برای حکمرانی و اداره خوبِ کشور راهی جز وفاق و وحدت وجود ندارد. وفاق نیز ابعاد و جنبه‌های مختلفی دارد از جمله وفاق دولت و ملت، وفاق احزاب و گروه‌ها، وفاق اصناف و وفاق دولت با همه آحاد مسوولان و جامعه، برای عینیت بخشیدن به آرمان‌های امام و خواسته‌ها و مطالبات عموم مردم است.

منبع: ایسنا