دوشنبه 16 مهر 1403

پاکدل: در 46 سال فقط یک سهمیه جهانی گرفتیم؛ در یک سال اخیر 6 سهمیه کسب کردیم / سبزوار یکی از مهدهای هندبال ایران است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پاکدل: در 46 سال فقط یک سهمیه جهانی گرفتیم؛ در یک سال اخیر 6 سهمیه کسب کردیم / سبزوار یکی از مهدهای هندبال ایران است

مجوز راه اندازی اولین آکادمی هندبال دانشگاهی کشور در دانشگاه حکیم سبزواری صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در مراسم امضای تفاهم‌نامه راه اندازی اولین آکادمی هندبال دانشگاهی کشور در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: دانشگاه حکیم سبزواری اولین دانشگاهی است که مجوز ایجاد آکادمی هندبال را دریافت کرد و آغاز به کار این آکادمی اتفاقی نو و جدید در راستای توسعه هندبال در عرصه آکادمیک کشور خواهد بود.

وی افزود: امید است که این آکادمی در عمل پویا باشد و بتواند به ارتقای سطح هندبال در شهرستان سبزوار و البته کشور کمک کند. همچنین از امروز دانشگاه حکیم سبزواری تبدیل به قطب آموزشی و پژوهشی در هندبال کشور می‌شود تا خوراک علمی را برای هندبال کشور تامین کند.

رئیس فدراسیون هندبال تصریح کرد: اهداف مشخصی در برنامه پنج‌ساله این فدرسیون تعیین شده بود که با تلاش مضاعف، این اهداف در سال سوم به نتیجه رسید و هم اکنون حدود 80 پایگاه، مدرسه، آکادمی و مرکز علمی هندبال در کشور فعالیت می‌کنند.

پاکدل به موفقیت‌های اخیر هندبال کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که هندبال ایران پیش از این در 46 سال فقط یک بار سهمیه جهانی کسب کرده بود، در یک سال اخیر موفق به کسب 6 سهمیه جهانی کسب شد و یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی آسیا نیز در حوزه هندبال زنان به‌دست آوردیم.

پاکدل ادامه داد: سبزوار یکی از مهدهای هندبال ایران است و امیدواریم برگزاری اردوی تیم ملی در این شهر روح هندبال را در این منطقه احیا کرده باشد و با حمایت مسئولان بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد. جای هواداران پر شور سبزواری در سالن برگزاری مسابقات خالی است و باید همه دست به دست یکدیگر بدهیم تا این خلا رفع شود.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به ظرفیت دانشگاه حکیم سبزواری خاطر‌نشان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری دارای امکانات و زیرساخت‌های کاملی است که با نگهداشت مناسب این زیرساخت‌ها هم اکنون ظرفیت مناسبی برای پرورش ورزش کشور و به ویژه هندبال محسوب می‌شود.

همچنین حاجی آبادی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری در این نشست با تشریح پتانسل‌ها و ظرفیت‌های علمی، آموزشی و زیرساختی دانشگاه، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی شکل گرفته، فدراسیون هندبال ایران دانشگاه حکیم سبزواری را معین علمی خود در نظر بگیرد.

حاجی آبادی افزود: به پشتوانه پتانسیل‌های علمی و پژوهشی که در دانشگاه موجود است، برای معین بودن ساختارهای لازم را دارا هستیم و می‌توانیم نیازهای آموزشی و پژوهشی فدراسیون هندبال را بر طرف کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و فدراسیون هندبال، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با ارتباطات ساختارمند نقش خود را در تعالی ورزش کشور ایفا کنیم. دانشگاه حکیم سبزواری آمادگی این را دارد که به عنوان معین فدراسیون هندبال در پیاده سازی ساختار پژوهشی فدراسیون، نیازسنجی‌های پژوهشی، نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و دیگر مباحث این حوزه با فدراسیون هندبال همکاری کند.

انتهای پیام /