جمعه 10 فروردین 1403

پایان خوش اردو؛ سربلندهای فیفادی سپتامبر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پایان خوش اردو؛ سربلندهای فیفادی سپتامبر

آخرین فیفادی پیش از جام جهانی 2022 قطر با یک پیروزی و یک تساوی برای ایران به پایان رسید.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که دو هفته پیش از فیفادی مهر ماه تیم‌ملی ایران با تغییرات گسترده روبرو شد و همین موضوع نگرانی زیادی را برای اهالی فوتبال ایجاد کرد اما آنچه در دو دیدار دوستانه مقابل اورگوئه و سنگال رقم خورد، پایانی بر این نگرانی طرفداران فوتبال بوده است.

در این اردو کی‌روش 27 نفر را در لیست خود قرار داد که رامین رضاییان و امید نورافکن موفق به حضور در اتریش نشدند و پیام نیازمند، صالح حردانی و میلاد محمدی نیز فرصت بازی پیدا نکردند تا با استفاده از 22 بازیکن، کی‌روش شناخت کاملی از نفرات خود داشته باشد.

شاید این 22 نفر از شانس بیشتری برای حضور در لیست نهایی نیز برخوردار باشند اما در مجموع نکته مهم، نمایش خوب و رضایت‌بخشی است که تیم ملی در بازی با اروگوئه و سنگال از خود ارائه کرد و فوتبال ایران را به جام جهانی 2022 قطر بیشتر امیدوار کرد.

با حضور کی‌روش تیم ملی با سبکی تدافعی و در عین حال با موقعیت‌های خطرناک دو بازی خود را سپری کرد و موفق شد در مقابل سنگال و اروگوئه، با ضربات مهاجمان شاخص خود، سردار آزمون و مهدی طارمی، به گل برسد.

سرمربی پرتغالی در این بازی از صادق محرمی به عنوان مدافع راست در هر دو بازی بهره برد تا در غیاب رامین و با نیمکت‌نشینی حردانی، مدافع دیناموزاگرب جای پای خود را در ترکیب محکم کند. در سمت چپ و در میان نیمکت‌نشینی محمدی، این ابوالفضل جلالی و احسان حاج صفی بود که در ترکیب به میدان رفتند. همچنین با حضور عزت‌اللهی، سرلک، ابراهیمی و نوراللهی، مهمترین رقابت تیم‌ملی در پست هافبک دفاعی خواهد بود.

همچنین کی‌روش با استفاده از کریم انصاری‌فرد در هر دو بازی، اعتماد خود به این مهاجم کهنه‌کار و باتجربه را نشان داد و از سامان قدوس نیز در هر دو بازی بازی گرفت تا او هم شانس خوبی برای دومین جام جهانی داشته باشد. شاید مهمترین معادله در پست مهاجم نوک باشد که به نظر یک نفر باید فیکس بازی کند و در این بازی، جایی برای استفاده همزمان از سردار و طارمی وجود نداشت.

حالا ایران با تصویری بهتر پای به جام جهانی خواهد گذاشت که البته تا آن موقع 6-7 بازی دیگر پیش روی بازیکنان ملی‌پوش خواهد بود و باید دید کارلوس کدام نفرات را با خود به قطر می‌برد و آیا نفرات جدیدی را نسبت به مینی کمپ بازیکنان لیگ برتری و فهرست نهایی، با خود به جام جهانی خواهد برد یا خیر؟

پایان خوش اردو؛ سربلندهای فیفادی سپتامبر 2
پایان خوش اردو؛ سربلندهای فیفادی سپتامبر 3
پایان خوش اردو؛ سربلندهای فیفادی سپتامبر 4