شنبه 8 اردیبهشت 1403

پایان خوش پرسپولیس در سال 1402 با شکست پیکان / کنعانی زادگان دبل کرد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پایان خوش پرسپولیس در سال 1402 با شکست پیکان / کنعانی زادگان دبل کرد

تیم پرسپولیس در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران، مقابل مهمان خود پیکان به پیروزی رسید.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 18:45 امروز یکشنبه و با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، حسین کنعانی زادگان (دقیقه 21- کارت زرد)، عبدالکریم حسن (87 - ابوالفضل بابایی)، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، اوستون ارونوف (80 - سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی (66- سعید صادقی)، امید عالیشاه (66 - وحید امیری) و عیسی آل کثیر

ترکیب پیکان: محمد ناصری، ایمان اکبری (62- امیرحسین صدقی)، محمد ستاری، محمد آژیر، محمدحسین فلاح (72 - معین عباسیان)، جواد آزاده، سامان نریمان‌جهان (83 - افشین صادقی)، غلامرضا ثابت‌ایمانی، علی‌اکبر رنجبر (45- مجتبی حق دوست)، علی قربانی و حامد پاکدل (45- امیر شهیم)

شروع خوب پرسپولیس

پرسپولیس مطابق انتظار بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه یک، ضربه آزاد برای این تیم شکل گرفت که ضربه مهدی ترابی را ناصری به سختی دفع کرد. روی سانتر دانیال اسماعیلی فر در دقیقه 5، عیسی آل کثیر با سر به توپ ضربه زد که ناصری درازکش توپ را در آغوش گرفت. بازی از دقایق 10 تا 20 آرام دنبال شد و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود.

در دقیقه 20 و روی پاس علی قربانی، حامد پاکدل صاحب توپ شد و این بازیکن قصد عبور از محمدحسین کنعانی زادگان را داشت که با خطای مدافع پرسپولیس، مهاجم پیکان نقش بر زمین شد و کنعانی زادگان از داور کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه 24 و روی اشتباه بازیکن پیکان توپ به عبدالکریم حسن رسید و این بازیکن از فاصله‌ای به نسبت دوره اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ او را ناصری به سختی راهی کرنر کرد.

گل اول برای پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

در دقیقه 36 و در حالی که توپ در اختیار مهدی ترابی بود او به مسعود ریگی پاس داد و بازیکن پیکان در محوطه جریمه روی هافبک پرسپولیس مرتکب خطا شد و داور به سود پرسپولیس پنالتی اعلام کرد.

محمدحسین کنعانی زادگان پشت توپ قرار گرفت و گل اول را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

شروع نیمه دوم با گلزنی مجدد کنعانی زادگان برای پرسپولیس

بازیکنان پرسپولیس نیمه دوم را هم همانند نیمه اول هجومی آغاز کردند و در دقیقه 51 برای این تیم در نزدیکی محوطه جریمه پیکان ضربه آزاد شکل گرفت که در یک رفت و برگشت توپ به ترابی رسید و او آن را به سمت دروازه پیکان سانتر که با ضربه سر کنعانی زادگان همراه شد و گل دوم پرسپولیس در دقیقه 52 به ثمر رسید.

موقعیت سوزی آل کثیر

پس از به ثمر رسیدن گل دوم برای پرسپولیس، روی حرکت زیبا ارونوف، توپ به عیسی آل کثیر رسید و در حالی که هیچ بازیکن پیکان در کنار او حضور نداشت ضربه سر او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

سیو استثنایی بیرانوند مانع از گلزنی پیکان

در دقیقه 62، یک ضربه کرنر برای پیکان شکل گرفت و در محوطه جریمه توپ به احمد آژیر رسید و او ضربه‌ای به توپ وارد کرد و در حالی که توپ در آستانه ورود به دروازه قرار داشت، بیرانوند با یک سیو استثنایی مانع از گلزنی پیکانی‌ها شد و در ادامه عبدالکریم حسن توپ را به کرنر فرستاد.

موقعیت سوزی‌های متوالی سرخ‌ها

در دقیقه 71 و روی کار تیمی زیبای بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه توپ به دانیال اسماعیلی فر رسید و او توپ را تک ضرب به آل کثیر پاس داد و این بازیکن در حالی که تک به تک با ناصری قرار داشت در شرایطی نامتعادل به توپ ضربه زد و دروازه‌بان توپ را دور کرد.

در ادامه و این بار روی حرکت انفرادی ارونوف، او در مصافی تک به تک با دروازه‌بان پیکان قرار گرفت اما ضربه او راهی به تور دروازه نداشت.

بازیکنان پرسپولیس موقعیت‌های زیادی دیگری هم برای گلزنی داشتند که با بی دقتی بازیکنان این تیم توپ‌ها یکی پس از دیگری هدر می‌رفت. پرسپولیس با کسب 3 امتیاز این بازی 43 امتیازی شد و تیم پیکان هم 20 امتیازی باقی ماند.

پایان خوش پرسپولیس در سال 1402 با شکست پیکان / کنعانی زادگان دبل کرد 2