شنبه 7 مهر 1403

پایان راه سارقان نمایشگاه بین المللی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پایان راه سارقان نمایشگاه بین المللی

سرهنگ بهزاد نوری فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری فاتب گفت: پیرو مراجعه یکی از اتباع خارجی و گزارش وقوع یک فقره سرقت به شیوه کش رو زنی، عوامل پلیس پیشگیری تحقیقات پلیسی را آغاز کردند.

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان از این داشت، سارق با استفاده از شلوغی نمایشگاه از تبعه خارجی مقدار 700 یورو، 600 دلار، 200 یوان و 40 میلیون تومان وجه نقد سرقت می‌نماید و ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، سارق را شناسایی کرده و دستگیری او در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت: ماموران انتظامی نمایشگاه با بدست آوردن مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز و محل‌های احتمالی تردد سارق را تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ نوری تصریح کرد: تحقیقات پلیس ادامه تا اینکه روز پذشته، ماموران پلیس در هنگام رصد تصاویر مانیتور‌های دوربین‌های مداربسته متوجه حضور سارق در محوطه نمایشگاه می‌شوند و سارق را در یک عملیات پلیسی پس از تعقیب و گریز و طی کردن مسافت حدود 2 کیلومتر، دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد سارق در این مرحله با همدستش به نمایشگاه مراجعه کرده است افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی همدست سارق که در حال حمل یک عدد لپ تاپ سرقتی بود دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری 145 ونک در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به جرایم خود اعتراف و تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرایم احتمالی کلید خورد.

فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان با رعایت توصیه‌های پلیسی در محل‌های عمومی و پرتردد مراقب وسایل و اشیاء قیمتی خود باشند و از رها کردن آن در هر مکانی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی