پنج‌شنبه 14 تیر 1403

پرتغال 0 (3) - (0) 0 اسلوونی / کاستا، اشک رونالدو را پاک کرد + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پرتغال 0 (3) - (0) 0 اسلوونی / کاستا، اشک رونالدو را پاک کرد + فیلم

تیم‌های ملی پرتغال و اسلوونی در یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 در فرانکفورت آرنا به مصاف همدیگر رفتند که پس از تساوی بدون گل در جریان 120 دقیقه، پرتغال توانست در ضربات پنالتی حریفش را شکست دهد.

اسلوونی که هر سه بازی قبلی خود را در مرحله گروهی مساوی کرده بود، این بازی را هم برای پرتغال گره زد و حملات متعدد پرتغالی‌ها روی دروازه حریف نتیجه نداد و بازی با همین نتیجه در طول 90 دقیقه رو به پایان بود که در دقایق پایانی رونالدو یک فرصت دیگر را هم روی پاس دیگو ژوتا از دست داد تا کار به وفت‌های اضافه کشیده شود.

در اواخر وقت اضافه اول، دیوگو ژوتا با یک حرکت عالی به قلب مدافعان اسلوونی زد و پس از برخوردی در محوطه جریمه، دنیله اورساتو، بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. این بهترین فرصت برای کریستیانو بود که کار اسلوونی و یان اوبلاک پرتلاش را تمام کند و تیمش را به مرحله یک‌چهارم نهایی بفرستد، اما در شبی که مادرش هم روی سکو‌ها نظاره‌گر شب تلخ او بود، دنیا روی سرش خراب شد و ضربه پنالتی او را یان اوبلاک به زیبایی مهار کرد.

مهار این پنالتی باعث شد اشک رونالدو در زمین و مادرش روی سکو‌ها در استراحت کوتاه بین دو نیمه وقت‌های اضافه سرازیر شود و رونالدو دقایق ابتدایی نیمه دوم وقت‌های اضافه را با گریه بازی کرد.

اما شب تلخ با تجربه‌های پرتغال تمامی نداشت و در اواخر وقت اضافه دوم، پپه مدافع 41 ساله پرتغالی‌ها با اشتباهی مرگبار توپ را در خط دفاعی به شکل عجیبی از دست داد تا بنیامین ششکو مهاجم اسلوونی با کاستا دروازه بان پرتغال تک به تک شود، اما کاستا پیروز این نبرد بود و به زیبایی شوت ششکو را با پا دفع کرد و تیمش را در جام نگه داشت.

کاستا با روحیه خوب گام به ضربات پنالتی گذاشت و توانست هر سه پنالتی اسلوونی را به زیبایی مهار کند. در طرف مقابل رونالدو، فرناندز و برناردو سیلوا پنالتی‌های پرتغال را گل کردند تا این تیم در ضربات پنالتی سه بر صفر پیروز و حریف فرانسه در یک چهارم نهایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال