جمعه 10 فروردین 1403

پرسپولیس آتلیه عکاسی شده است

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پرسپولیس آتلیه عکاسی شده است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: باشگاه همچون آتلیه عکاسی شده که یک تعدادی از بازیکنان در آنجا عکس گرفته و پس از وارد کردن ضربه به تیم و ایجاد بدهی‌های مختلف، جای خود را به شخص دیگری می‌دهند.

به گزارش مشرق، سپهر حیدری پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص عملکرد و ناکامی پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس امسال شرایط خوبی را نداشت. انواع ضربه‌ها به این تیم وارد شد. هر کاری که توانستند انجام داده تا این تیم قهرمان نشود. از تکرار عدد شش هراس داشتند. برای بسته نشدن پنجره نقل و انتقالات، می‌توانستند کاری انجام دهند. به حساب بازیکنان خارجی پرسپولیس پول واریز کنند که باز هم کاری نکردند. حتی لیست اول گل‌محمدی را هم نگرفتند.

وی افزود: باشگاه یک مدت طولانی هیات مدیره و مدیرعامل نداشت. باشگاه پرسپولیس جایی همچون آتلیه عکاسی شده که یک تعدادی از بازیکنان در آنجا عکس گرفته و پس از وارد کردن ضربه به تیم و ایجاد بدهی‌های مختلف، جای خود را به شخص دیگری می‌دهند. یکی از دلایل قهرمانی همیشگی پرسپولیسی‌ها ثبات در بازیکن و کادر فنی بود. ولی در این یکی دو سال مثلث دفاعی سرخ پوشان یعنی احمد نوراللهی، شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان را به راحتی از دست دادند. باشگاه می‌توانست این بازیکنان را زودتر تمدید کند ولی این کار را انجام نداد. این بازیکنان باید در ابتدای فصل تمدید شوند چرا که اواخر فصل پیشنهادات بهتری برای آنان دارد. همه جای دنیا همین است.

بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: لیست اول گل محمدی را نگرفته و لیست 3 یا 4 را گرفتند. در این بازار اگر بازیکنی داشته باشید که از 100، 80 باشد به سختی40 را کسب می‌کنید. هیچ کسی بازیکن خوب خود را به شخص دیگری نمی‌دهد. ولی پرسپولیس به راحتی بازیکنان خوب خود را حراج می‌کند. با این روند این قهرمانی مجدد تکرار نمی‌شود. حتی به جایی رسیده بود که دیگر اجازه ورود به هواداران پرسپولیس را هم نمی‌دادند. در صورتیکه دیگر تیم‌ها این اجازه را داشتند. هواداران پرسپولیس 50 درصد توان این تیم هستند.

حیدری عملکرد ضعیف مدیریت این باشگاه را اینگونه ارزیابی کرد: در حال حاضر هم غیر از بزرگسالان، در آکادمی پرسپولیس هم یک مدیریت بسیار ضعیفی را از آقای درویش و بقیه می‌بینیم. با این روند ریشه پرسپولیس را می‌زنند. همچنین مهدی ترابی را هم در فصل گذشته و در بهترین زمان ممکن از دست داده و هیچ درآمدی کسب نکردیم. غیر از درآمد، حدود 40 الی 50 میلیون نفر با این تیم زندگی می‌کنند. جایگزین بازیکنان و موارد دیگر باید برنامه‌ریزی شود. این فصل هنوز تمام نشده آیا فکری شده که اگر آقای ایکس نماند چه کسی جایگزین او شود؟ آیا بودجه آن تامین شده است؟ اگر پیش‌پرداخت بازیکنان آماده نباشد اصلا در تیم حضور پیدا نمی‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، با بیان اینکه ساختمان‌های دو تیم پایتخت در شان آنان نیست، گفت: متاسفانه وقتی برای اولین بار به باشگاه می‌روید انگار که اشتباه رفته و وارد یک شرکت معمولی شدید. اگر باشگاه ذوب آهن را ببینید دارای یک زمین خوب، دفتر بزرگ و یک ورودی زیبا است. این دو تیم به دلیل اینکه منبع‌شان در یک جاست و اگر بحث خصوصی‌سازی را انجام می‌دادند این مشکلات رخ نمی‌داد. اکثرا دوستان‌شان را در منصب‌های باشگاه‌های پایتخت قرار می‌دهند.

سپهر حیدری با اشاره به عملکرد و رفتار گل محمدی و کادر فنی خاطرنشان کرد: وقتی تیمی نتیجه نگیرد قطعا کادر فنی هم اشتباهاتی را داشته است. گل‌محمدی چون بسیار فرد محجوبی است انتظار رفتار دیگری را از او نداریم. اوایل نیم فصل دوم به حدی فشار روی او زیاد شد که شاهد یکسری از رفتارها، از او بودیم. بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، عدم پرداخت هزینه بازیکنان و اشتباهات داوری به نفع تیم مقابل از جمله این فشارها بود. یک زمانی در جریان دربی از کوره در رفت و کسانی که در کنارش بودند، نباید اجازه چنین رفتاری را می‌دادند. چرا که هم به یحیی گل محمدی و هم به تیم ضربه زدند. اگر او از ابتدای فصل مثل سایر مربیان کلی سر و صدا می‌کرد شاید شاهد این اتفاقات نبودیم. حتی این رفتارها تمرکز یحیی و تیم را هم بر هم زد.

وی در گفت‌وگو با برنامه «از فوتبال چه خبر» گفت: یحیی را بسیار اذیت کردند. بازیکنان خوبش را به راحتی از تیم جدا می‌کردند. این‌ها همه دلایلی است که یک مربی به لحاظ روحی آشفته می‌شود. نباید فراموش کنیم که همین شخص، پرسپولیس را تا فینال آسیا رساند و دو قهرمانی برای این تیم کسب کرد. طبیعی است که همه تیم‌ها نمی‌توانند همه فصل‌ها قهرمان باشند. نیمی از تیم و بهترین بازیکنان تاثیرگذار در زمان قهرمانی مصدوم بودند. نبود سید جلال حسینی، عیسی آل کثیر، امید عالیشاه، وحید امیری از افراد تاثیرگذار این تیم بودند. ابزار یک مربی بازیکنانش است. من فکر می‌کنم گل‌محمدی و هواداران تیم را بسیار اذیت کردند. ولی باز هم او بی اشتباه نبود.

منبع: فارس