دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

پرونده زورگیران اتوبان صدر، آزمایشی برای سلبریتی‌ها و دستگاه قضا

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پرونده زورگیران اتوبان صدر، آزمایشی برای سلبریتی‌ها و دستگاه قضا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خبر شورانگیزی در فضای مجازی منتشر شد؛ زورگیران اتوبان صدر شناسایی و دستگیر شدند؛ مطلبی که حس امنیت را به جانِ جامعه تزریق کرد. این زورگیران سابقه شرارت و زندان داشته و به جان و مال مردم تعدی و رعب و وحشت شدیدی ایجاد و حس ناامنی را به شهروندان القا کردند و حالا چشم‌ها به دستگاه قضا دوخته شده که چه مجازاتی برای آنهادر نظر می‌گیرد؛ آیا مجازاتی درخور...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خبر شورانگیزی در فضای مجازی منتشر شد؛ زورگیران اتوبان صدر شناسایی و دستگیر شدند؛ مطلبی که حس امنیت را به جانِ جامعه تزریق کرد.

این زورگیران سابقه شرارت و زندان داشته و به جان و مال مردم تعدی و رعب و وحشت شدیدی ایجاد و حس ناامنی را به شهروندان القا کردند و حالا چشم‌ها به دستگاه قضا دوخته شده که چه مجازاتی برای آنهادر نظر می‌گیرد؛ آیا مجازاتی درخور و بازدارنده است؟

از جزییات پرونده چنین بر می‌آید که این زورگیران با هوشمندیِ تمام راه‌های ارتباطی، دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود را نیز خاموش و از دسترس خارج کرده بودند، اما درکمتر از 24 ساعت، پلیس حرفه‌ای و متخصص، آن‌ها راشناسایی و در مخفیگاهشان در شمال کشور دستگیر کرد. حالا که شهروندان با گرفتن فیلمِ به هنگام باعث تسریع در روند این پرونده شده و از دیگر سو فراجا با سرعت و دقت این پرونده که ضریبِ احساسِ امنیتِ عمومی را در بین خانواده‌ها و رانندگان خدشه دار کرده را به سرانجام مطلوب رساند. انتظار می‌رود تا دستگاه قضا در کمترین سرعت و با در نظر گرفتن بالاترین مجازات‌های متناسب با این جرم با آن‌ها برخورد کند.

از طرف دیگر از سلبریتی ها، نخبگان رسانه‌ای و افراد تاثیرگذار در جامعه که اقدام به وایرال شدن فیلم و مطالبه از پلیس در برخورد با مجرمین نمودند؛ از آن‌هایی که در مذمت این کار شنیع، پست‌ها و محتوا‌های متعددی منتشر کردند و از آنانی که البته به حق هم بود و از پلیس مطالبه‌ی پیگیری با سرعت داشتند نیز انتظار می‌رود تا اقدامِ به موقع پلیس را در منظرُ و نظر مردم بازتاب داده و به افزایش سرمایه اجتماعی پلیس در افکارعمومی اهتمام داشته باشند.